معاون استاندار تهران: خدمات مناسبی به مردم ارائه نمی‌کنیم


معاون استاندار تهران: خدمات مناسبی به مردم ارائه نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون عمرانی استاندار تهران گفت: زیرساخت‌های اولیه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی را برای مردم فراهم نکردیم و در ارائه خدمات از مردم عقب‌تر هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدتقی‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران مشترک با شهرستان که در پردیس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات ما در شهرها عدم هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است و یکی از اهداف این نشست ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و اقدام مشترکی است که آنها باید در راستای وظایف سازمانی خود انجام بدهند.

وی افزود: موضوع بازآفرینی موضوعی همه جانبه است که در تمام ابعاد کالبدی اجتماعی و اقتصادی و ساختار نهادی یعنی هماهنگی بین دستگاه‌ها مهمترین مسئله ای است که در بازآفرینی باید به آن توجه کرد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: محلات هدف بازآفرینی در شهرستان پردیس ازوون‌تپه و ترک آباد در بومهن و شهرک امام خمینی در پردیس هستند.

تقی زاده اظهار داشت: مساحت بافت فرسوده در شهر بومهن بسیار زیاد است و تدقیق محدوده بافت فرسوده و الحاق آن به عنوان یک مصوبه در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: با استفاده از منابع ملی و اقدامات مشترک دستگاه‌ها با همدیگر در حوزه‌های اجتماعی، زیرساخت‌ها و روبناها کیفیت و سطح زندگی مردم این مناطق را که یکی از اهداف باز آفرینی است را ارتقا بدهیم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به مهلت هفت روزه تعیین شده برای دستگاه‌های شهرستان پردیس در ارائه برنامه های بازآفرینی خود در محلات هدف خاطر نشان کرد: ادارات در زمان تعیین شده برنامه‌های خود را به استانداری ارائه کنند تا از طریق سازمان مدیریت منابع مالی تخصیص داده شود و در این زمینه دفتر فنی ما و راه و شهر سازی بر اجرای پروژه ها نظارت خواهند داشت.

تقی زاده با انتقاد از دستگاه‌های شهرستان اظهارداشت: دستگاه‌هایی که طرح‌های قابل اجرا با تخصیص ۳۰ درصد اعتبار ارائه کنند، دولت مکلف به تامین ۷۰ درصد اعتبار باقی مانده برای تکمیل پروژه است، وقتی با وجود اعتبارات و منابع دستگاه‌ها کاری انجام نمی‌دهند بیانگر کم کاری و بی ارادگی آنها در حل مسائل است.

وی با بیان اینکه شهرهای جدید باید بر شهرهای مجاور خود تاثیر بگذارند خاطر نشان کرد: اثر گذاری شهرهای پیرامونی بسیار اهمیت دارد و پذیرفته نیست که در شهری ساختمان‌های مدرن ساخته شود در گوشه ای از آن شهرکی مانند امام خمینی با ساکنانی محروم از حداقل حقوق شهروندی و زیر ساخت های کالبدی داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس و شهرداری پردیس در حداقل زمان مکلف به تعیین تکلیف و بهبود شرایط ساکنان این شهرک هستند.

تقی زاده گفت: موضوع باز آفرینی صرفا به بافت های کالبدی که فرسوده هستند مربوط نمی شود، توجه ویژه به مسائل اجتماعی و توانمند سازی اقشار اجتماعی، اقتصادی و کارآفرینی و مهارت آموزی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در طراحی شهرهای جدید باید به همه امور مردم توجه شود، عنوان کرد: اگر به جنبه های فرهنگی اجتماعی و روحی و روانی مردم در شهرسازی توجه نکنیم کالبدهای نو شهری در درون خود مردمی فرسوده و بدون تعلق خاطر به محل زندگی خود خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار گفت: از ظرفیت اعتبارات ملی و استانی در پروژه‌های اقدام مشترک برای رفع مشکلات موجود استفاده کنید، و تعیین تکلیف اراضی فاقد اسناد رسمی در بومهن به منظور رفع مشکلات مردم در اولویت کاری قرار گیرد.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی