وزنه‌برداری می‌تواند اعتبار و ارزش‌های انقلاب را حفظ و گسترش دهد


وزنه‌برداری می‌تواند اعتبار و ارزش‌های انقلاب را حفظ و گسترش دهد

زنجان - ایرنا - نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: این رشته ورزشی که در سطح جهان از جایگاه ویژه‌ای نیز برخوردار است می‌تواند اعتبار و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ و گسترش دهد.

دکتر داوود باقری، در مجمع عمومی و سالیانه هیات وزنه‌برداری استان زنجان که روز پنجشنبه با حضور مدیرکل و معاون ورزشی ورزش و جوانان زنجان، خیرین و اعضای مجمع در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، افزود: فدراسیون، تلاش جدی دارد تا این رشته ورزشی ایران، متحول شده و به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد.

وی اظهار داشت: وزنه‌برداری جزو رشته‌های سخت و سنگین در جهان است و در همه جای دنیا، حتی در کشورهای آلمان و سوئیس نیز با مشکل و موانعی مواجه است.

باقری با بیان اینکه باید نهضت اخلاق‌مداری در این فدراسیون و در تمام هیات‌های وزنه‌برداری استان‌ها و شهرستان‌ها، حفظ و ارتقا یابد، افزود: ما غیرت، همیت و جوانمردی را داریم که نباید به ورطه فراموشی سپرده شود و در واقع اگر مسایل فرهنگی و اخلاقی در این رشته ورزشی جای خود را پیدا کند در این صورت می‌توان با فرهنگ ایرانی و اسلامی، بسیاری از مشکلات و موانع بر سر راه را برطرف کرد.

وی، با تاکید براینکه به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف و برنامه‌ها و دستیابی به موفقیت ها باید فضای تعامل، همدلی و یکرنگی بر فدراسیون حاکم شود، تصریح کرد: هرچند این فدراسیون از بودجه پائینی برخوردار است اما تلاش وافر دارد تا با تهیه و تامین امکانات، ورزشکاران این رشته ورزشی به تمام مسابقات، اعزام شوند.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: فدراسیون در حمایت از این رشته ورزشی در تمامی استانها بسیار جدی است و در حقیقت با فعالیت‌های جدی و مستمر و داشتن اراده‌ای قوی، رسیدن به اهداف و برنامه‌ها ب دور از انتظار نیست.

باقری با بیان اینکه اگر شرایط برای همه در این رشته ورزشی یکسان نباشد در این صورت استعدادها شکوفا نخواهند شد، افزود: باید فضای رقابتی سالم، بیشتر شود تا وزنه‌برداری بتواند توانمندی های ‌بالای خود را به منصه ظهور و بروز بگذارد.

وی اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، این فدراسیون با بودجه ۴۰ میلیارد ریالی، تمام مسابقات، اردوهای تیم ملی و اعزام را انجام می‌دهد تا فعالان در این عرصه ورزشی سخت، انگیزههای خود را برای فعالیت بیشتر از دست ندهند.

باقری با بیان اینکه مطالبه هیات‌ها و ورزشکاران از فدراسیون، نشانه بسیار خوبی است و باید این روند تداوم یابد، تصریح کرد: باید استعدادها را به سمت موفقیت‌ها سوق دهیم و بخش سخت افزاری و نرم افزاری را برای پیشبرد اهداف، تقویت کنیم و از سویی نیز بتوانیم ورزشکاران توانمندی را تربیت و به جامعه ورزش کشور تحویل دهیم.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به تفاهمنامه میان این فدراسیون با بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: با توجه به این تفاهمنامه، قرار است ۱۰۰ خانه وزنه‌برداری را تا پایان امسال که اغلب نیز در مناطق محروم ایجاد می‌شود را تحویل بگیریم که این یک حرکت خوب و ارشمندی است.

باقری توجه به امر مهم آموزش برای رشد، توسعه و شکوفایی این رشته ورزشی را لازم خواند و افزود: می‌توان با برگزاری کلاس‌های مختلف، علاوه بر ارتقا سطح توانمندی فعالان این عرصه، درآمدزایی خوبی را نیز داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...