اسکان اضطراری 2300 زلزله زده میانه و سراب


اسکان اضطراری 2300 زلزله زده میانه و سراب

خبرگزاری آریا- مدیرکل ستاد بحران استان آذربایجان شرقی از اسکان اضطراری دو هزار و 300 خانوار در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب این استان خبر داد.

اسکان اضطراری 2300 زلزله زده میانه و سراب
خبرگزاری آریا- مدیرکل ستاد بحران استان آذربایجان شرقی از اسکان اضطراری دو هزار و 300 خانوار در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محمدباقرهنربر» افزود: اسکان اضطراری در مناطق آسیب دیده از زلزله در قالب چادراز سوی جمعیت هلال احمر تامین شده است.
وی همچنین اظهارداشت: توزیع بسته های غذایی 72 ساعته، پتو، وسائل گرمایشی بی خطر در بین زلزله زده گان از دیگر اقدامات این جمعیت است.
مدیرکل ستاد بحران استان آذربایجان شرقی گفت: اقلام اهدای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعداد دو هزار هیتر برقی فن دار در حال ارسال به شهرستان های زلزله زده این استان یعنی میانه و سراب است.
وی در ادامه افزود: تاکید استاندار آذربایجان شرقی اینکه کمک های مردمی بصورت سازماندهی شده از سوی جمعیت هلال احمر در بین خانوارهای زلزله زده استان توزیع شود.
هنربر اظهارداشت: پس از وقوع زلزله 5,9 ریشتری در بامداد روز جمعه هفدهم آبان ماه سال جاری بلافاصله بنا به دستور استاندار تمامی کارگروه های امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی به حال آماده باش درآمدند و همه عوامل و دستگاه‌ های مرتبط برای خدمت رسانی به مردم حادثه دیده بسیج شدند.
وی تصریح کرد: جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان دیروز به ریاست استاندار آذربایجان شرقی با حضو نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرو رضایی مدیرعامل بیمه ایران و سایر مسئولان کشوری و لشکری تشکیل شد.
مدیرکل ستاد بحران استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تمامی درخواست های پیشنهادی این جلسه به خصوص تسهیلات و کمک های بلاعوض برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده ناشی از زلزله در استان امروز در هیئت دولت مصوب شد.
وی در ادامه افزود: مهمترین دغدغه در حال حاضر برودت هوا در دو شهرستان زلزله زده میانه و سراب است.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای تهیه کانکس و منازل مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده میانه و سراب چه اقداماتی انجام شده است، گفت: برودت هوا بسیار زیاد است و بدون شک کانکس در این منطقه جواب نمی دهد از اینرو پیشنهاد شده بجای کانکس مبلغ 10 میلیون تومان بلاعوض به عنوان سرپناه به خانوارهایی که منازل آنان در اثر زلزله تخریب شده پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: خانوارها بر اساس صلاحدید خود می توانند مبلغ مزبور را در قالب منزل استیجاری ، تهیه اتاقک و نظایر این استفاده یا پول را دریافت و در منازل فامیلی زندگی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید