احتمال به تعویق افتادن مجدد اعلام نتیجه انتخابات افغانستان


احتمال به تعویق افتادن مجدد اعلام نتیجه انتخابات افغانستان

تهران- ایرنا- حواعلم نورستانی ، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان، از تعلیق بازشماری آرا در 13 ولایت و احتمال تأخیر دوباره در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری افق افغانستان، نورستانی امروز(سه شنبه) در نشست خبری در کابل گفت، بازشماری آرا در ۲۰ ولایت کشور در حال انجام است اما، هواداران برخی تیم های انتخاباتی در ۱۳ ولایت مانع بازشماری آرا شدند و تنها در ولایت بادغیس بازشماری آرا تکمیل شده‌ است.

این در حالی است که با وجود تحریم بازشماری آرا از سوی برخی نامزدها، کمیسیون انتخابات شنبه روند بازشماری آرای برخی از محلات را آغاز کرد.

شماری از تیم های انتخاباتی اعلام کردند، کمیسیون انتخابات در پی اعتباربخشی به آرا بدون دستگاه بایومتریک است.

رییس کمیسیون انتخابات خاطر نشان کرد، از نظر این کمیسیون، تنها آرای بایومتریک‌ شده اعتبار دارد و کمیسیون به تعهداتش در زمینه شفافیت انتخابات پایبند است و به هیچ وجه آرای غیر بایومتریک را به رسمیت نمی شناسد.

نورستانی از موانع و مشکلات پیش روی اعلام نتیجه انتخابات گفت و افزود، کمیسیون انتخابات تلاش دارد نتایج انتخابات را بر اساس تاریخ پیش‌ بینی‌ شده اعلام کند.

قرار است نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ۲۳ آبان اعلام شود.

نهادهای ناظر بر روند انتخابات ضمن ابراز نگرانی از احتمال تاخیر دوباره در اعلام نتایج انتخابات، کمیسیون انتخابات خواستند تا تاریخ اعلام شده را بار دیگر نقض نکند و نتایج اتخابات را به موقع اعلام کند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ۶ مهر برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی