جشنواره نام آوران کیش برگزار شد


جشنواره نام آوران کیش برگزار شد

ایرنا - اولین جشنوراه نام آوران کیش با هدف معرفی و تجلیل از شخصیتهای تاثیر گذار در روند تحولات و توسعه منطقه آزاد کیش در آیینی برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره که دوشنبه شب با حضور جمعی از نخبگان و نامداران منتخب ایران، دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این جزیره در مرکز همایشهای خلیج فارس برگزار شد؛ ۲۸ نفر به عنوان شخصیت های منتخب و تاثیر گذار در رشد و توسعه منطقه آزاد در سه حوزه علمی، اقتصادی و فرهنگی معرفی و با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند.

این شخصیتها توسط کمیته های علمی و آموزشی، سرمایه گذاری و کارآفرینی و کمیته اقتصادی و گردشگری انتخاب و به هیات داوران معرفی شده اند.

براساس بیانیه هیات داوران که توسط علی سلک غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف قرائت شد؛ محبوبیت عمومی و اجتماعی، فعالیت مستمر بیش از ۵ سال در جزیره کیش، ایجاد تحول و کارآفرینی، فعالیت فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی، نهاد سازی و نوآوری، نهادینه کردن اهمیت سرمایه گذاری، حفظ حقوق شهروندی و محیط زیست، ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی، تداوم خدمات توسعه، و عدم سابقه مسئولیت در سازمان منطقه آزاد کیش از مهمترین معیارهای انتخاب برگزیدگان نخستین جشنواره نام آوران ماندگار کیش بوده است.

در این برنامه که حدود سه ساعت و نیم بطول انجامید، در مجموع ۷ نفر سخنرانی کردند و برنامه اصلی یعنی معرفی منتخبان در واقع آخرین برنامه این جشنواره بود، در این میان برگزاری کنسرت موسیقی بیشترین زمان را به خود اختصاص داد.

محمود اسعدی دبیرجشنواره، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، احمد روستا استاد بازاریابی نوین، سید مهدی شجاعی از چهره های ماندگار ادبیات، سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد نخبگان، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد سخنرانان مراسم پایانی این جشنواره بودند.

تاکید بر نقش، اهمیت و اثر بخشی برگزاری این جشنواره در روند تحولات و رشد اقتصادی، فرهنگی و علمی جزیره کیش، لزوم تداوم و تکامل آن به عنوان کاری ارزشمند و قابل تحسین از جمله نکات مشترک سخنرانی های انجام شده بود.

سخنرانان این مراسم همچنین، ظرفیتها و قابلیتهای اقتصادی، طبیعی، علمی و فرهنگی جزیره کیش را باتوجه به وجود مراکز علمی و دانشگاهی و موقعیت جغرافیایی ممتاز این جزیره در خلیج فارس از ابعاد مختلف بی بدیل و تحول آفرین توصیف کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها