کمانداران سنتی سبزوار مشکل تجهیزات ورزشی دارند


کمانداران سنتی سبزوار مشکل تجهیزات ورزشی دارند

سبزوار- ایرنا- گرچه سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی کمان سنتی در خراسان رضوی شناخته می‌شود اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل نبود یا کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی روبرو هستند.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۲۱ کماندار در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.
مرضیه آتش افروز افزود: با وجود داشتن استعداد، کمانداران سبزوار به علت افزایش قیمت کمان و تجهیزات لازم با مشکل کمبود امکانات و تامین کمان روبرو هستند که این موضوع اعزام آن‌ها به مسابقات را دشوار کرده است.
وی اظهار داشت: هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی نیز به مشکلات ورزشکاران کماندار شهرستان سبزوار کم توجه است و برای اعزام به مسابقات همکاری لازم را ندارد.
وی گفت: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر کمان‌های این رشته هستند.
آتش افروز ادامه داد: مسابقات کمان به طور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

رییس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی نیز گفت: برای اعزام ورزشکاران به مسابقات در رشته‌ کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند مشکلی وجود ندارد اما رشته کمان سنتی تاکنون در حوزه کاری و تقویم هیات این استان نبوده است.
محمود کریم زاده افزود: برای اعزام ورزشکاران تیراندازی با کمان سنتی به مسابقات باید در مرحله نخست مسئولان هیات شهرستان‌ها با هیات استان مکاتبه کنند تا موضوع در کمیته مسابقات مطرح و در تقویم ورزشی گنجانده شود.
وی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات اولیه تیراندازی با کمان در اختیار ورزشکاران قرار داده می‌شود اما تهیه کمان به سبب گرانی آن بر عهده خود ورزشکاران است.
بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی این سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.
سبزوار در۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !