سامانه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب رونمایی شد


سامانه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب رونمایی شد

مشهد- ایرنا- سامانه هوشمند آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب روز سه‌شنبه طی مراسمی در شرکت آب و فاضلاب مشهد رونمایی شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: از طریق این سامانه مباحث مربوط به مدیریت مصرف و مباحثی نظیر آب خاکستری، آب مجازی و شیوه‌های صحیح مصرف آب به صورت تصویری ارائه می‌شود.
سید محمد محمودی هاشمی افزود: محتوای غنی برای این سامانه تهیه شده و این نرم‌افزار قابلیت ارائه در محیط‌های عمومی و مدارس را دارد.
وی اظهار داشت: این سامانه برای استفاده مخاطبان مختلف در قالب فیلم‌های گرافیکی، عکس‌های گرافیکی، بازی و طرح‌های انیمیشن طراحی شده و با اتصال به پرژکتور قابلیت ارائه همزمان برای حدود ۵۰۰ نفر را دارد.
هاشمی گفت: ارائه آموزش‌ها به صورت تصویری و بازی بازدهی بسیار بیشتری نسبت به آموزش‌های کاغذی دارد، بحران آب و کم آبی به عنوان حادثه غیرمترقبه برای شهر مشهد نیست و طی سال‌های متمادی وجود داشته لذا با یک بارندگی نباید از تنش آب غافل شد و مدیریت مصرف باید همواره در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه آب مجازی و آب‌های خاکستری از مهمترین موارد قابل ارائه از طریق این نرم‌افزار است، افزود: آب مجازی در تولید کالا مصرف می‌شود اما دیده نمی‌شود، به عنوان نمونه برای تولید یک کاغذ حدود ۱۰ لیتر آب مجازی مصرف می‌شود.
وی اظهار داشت: آب‌های خاکستری و بازچرخانی آب نیز نقش مهمی در مدیریت مصرف دارد و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ساختمان‌های بلندمرتبه، هتل‌ها و ادارات باید آب خاکستری را بازچرخانی و برای مصارف غیر شرب نظیر آبیاری فضای سبز استفاده کنند.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: کسانی که به این مصوبه پایبند باشند از سوی شهرداری و شرکت آب و فاضلاب مشهد مشمول تخفیف در پرداخت عوارض و هزینه دفع فاضلاب می‌شوند.
وی افزود: مدیریت مصرف، مدیریت تولید و مدیریت توزیع همواره باید مورد توجه باشد که شهروندان تاکنون همراهی خوبی در این زمینه داشته‌اند.
هم اکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک در بخش آب و ۹۵۰ هزار مشترک در بخش فاضلاب زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد هستند.
استان‌ خراسان رضوی با یک میلیارد و ۸۵ میلیون مترمکعب، کرمان با ۸۱۳ میلیون متر مکعب، فارس با ۵۵۱ میلیون متر مکعب، اصفهان با ۳۲۰ میلیون متر مکعب و یزد با ۲۹۶ میلیون متر مکعب کسری آب در صدر استان‌های مواجه با کمبود آب قرار دارند.
هم اکنون از ۳۷ دشت خراسان رضوی ۳۴ دشت در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟