حرفه‌آموزی باید در خدمت ایجاد اشتغال باشد


حرفه‌آموزی باید در خدمت ایجاد اشتغال باشد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه حرفه‌آموزی جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاه کلید تثبیت شغل و توسعه پیشرفت است، تاکید کرد: حرفه آموزی باید در خدمت ایجاد و تثبیت اشتغال باشد.  

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس ملی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد افزود : از اواسط سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت بابت تسهیلات اشتعالزایی با سود ۴ درصد در استان توزیع شده است.
به گفته وی، با توزیع این میزان تسهیلات ارزان قیمت، میزان اشتعال پایدار ایجاد شده در سطح استان مشهود نیست.
وی، با انتقاد از اینکه در دانشگاه‌های استان به مهارت‌آموزی کمتر توجه می‌شود، افزود: مهارت‌آموزی و ارائه مهارت تخصصی باید در بین جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی نهادینه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دوره‌های گذشته اعتبارات اشتعالزایی در قالب طرح های زودبازده، مشاغل خرد و هماکنون در قالب تسهیلات دولتی برای طرح‌های دانش بنیان در حال توزیع است که باید برای تحقق شغل پایدار، مهارت‌آموزی را ترویج داد.
عباسی، با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تنها نباید به دنبال شغل دولتی و پیشت میز نشستن باشند، گفت: باید با ارائه مهارت‌آموزشی، در زمینه ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت.

به گزارش ایرنا، بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

این کنفرانس به منظور تشویق به امر پژوهش و نوآوری در زمینه‌های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور آغاز شد.

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟