زنجانی‌ها بیش از چهار میلیارد تومان صدقه داده‌اند


زنجانی‌ها بیش از چهار میلیارد تومان صدقه داده‌اند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: خیران زنجانی بیش از 45 میلیارد ریال صدقه در شش ماهه نخست امسال در قالب صدقات به نیازمندان کمک کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

هدایت صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که توانمندسازی مددجویان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: نیازسنجی صحیح، شناسایی کامل نیازها، برنامه‌ریزی مناسب برای رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت و اولویت‌بندی خدمات از مولفه‌های مهم حوزه توانمندسازی جامعه هدف است.

وی با اشاره به این‌که محدویت‌ها و کمبودها در هیچ بخشی نباید مانعی برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف باشد، افزود: سمت و سوی فعالیت‌ها در همه بخش‌ها باید تلاش برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق بسترسازی برای ایجاد درآمد باثبات و پایدار با محوریت اشتغال و توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اجرایی این نهاد باشد.

صفری با تاکید بر این‌که بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها و اعتبارات مردمی باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، ادامه داد: ایجاد مراکز نیکوکاری وتقویت این تشکل‌های مردمی با هدف شبکه‌سازی در حوزه خیر و احسان و واگذاری و برون‌سپاری بخشی از امور به این مراکز از راهکارهای مهم افزایش مشارکت‌های خیران وآحاد مختلف جامعه در برنامه‌های فقرزدایی و توانمندسازی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، دستاورد مهم افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد امام خمینی (ره) را، رضایت‌مندی جامعه هدف این نهاد و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام دانست و گفت: کار جهادی و انقلابی باید به عنوان گفتمان غالب در همه بخش‌های کاری نهادینه شده و در حوزه اقدام و عمل نیز جاری شود تا اثربخشی کارکردها ارتقا یافته و اعتمادافزایی و اطمینان‌بخشی برای مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد را داشته باشد.

صفری در ادامه به اثربخشی مناسب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اشاره کرد و افزود: مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در پایان شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ویژه در طرح‌های اکرام و محسنین و صدقات افزایش قابل توجهی داشته است.

وی از افزایش ۴۵ درصدی پرداخت صدقه توسط شهروندان زنجانی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: خیران زنجانی بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی شش ماهه امسال در قالب صندوق‌های صدقات به منظور کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد به مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان صدقه پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنارِ هم