مشارکت بیش از 70 سازمان در هفته کتاب


مشارکت بیش از 70 سازمان در هفته کتاب

حسینی پور گفت: امسال مشارکت سازمانها و نهادها در برگزاری هفته کتاب نسبت به سال قبل رشد 20 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «نیکنام حسینی پور» صبح امروز (19 آبان ) در نشست خبری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت:امسال بیست و هفتمین دوره هفته کتاب را در حالی برگزار می کنیم که این هفته از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شده است. تعداد سازمانها و نهادهایی که امسال در برگزاری هفته کتاب مشارکت کردند، نسبت به سال قبل رشد 20 درصدی داشته است و تعداد آنها به 70 سازمان و نهاد رسیده است. بخشی از این سازمانها و نهادها دولتی و تعدادی از آنها مانند وزارت نیرو و کشاورزی ، کارشام با کتاب مرتبط نیست.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف و متنوع در هفته کتاب در سراسر کشور، بیان کرد: کاهش جنبه دولتی هفته کتاب و مردمی تر شدن آن از مطالبات اصحاب رسانه بود که تا حدودی محقق شده است.ن کته دیگر تمرکز زدایی از برنامه هاست که در دوره دکتر صالحی تجسم عینی یافته است. به هرحال ظرفیت های افزوده زیادی در استانهاست که باید شناسایی شود. از سال قبل قرار شد که هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران افتتاح شود . بر این اساس امسال افتتاحیه هفته کتاب را در یزد به عنوان پایتخت کتاب امسال خواهیم داشت.

وی در مورد شعار بیست و هفتمین هفته کتاب اظهار داشت: در شورای سیاست گزاری که متشکل از افراد و نهادها است، بحث های مختلفی در مورد شعار هفته کتاب صورت گرفت. توافق شد که شعار سال قبل حال خوبی را در جامعه ایجاد کرده و بهتر است این شعار امسال هم تکرار شود. بر این اساس شعار حال خوش خواندن برای این دوره از هفته کتاب انتخاب شد.

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در مورد نامگذاری روزهای این هفته عنوان کرد: در سال های قبل نامگذاری روزها بر این سیاست بود که نهادهای مختلف برنامه هایی را در طول سال پیش بینی کرده بودند و اختتامیه آن را در روزهای هفته کتاب برگزار می کردند که ما مطابق آن، روزهای هفته کتاب را نامگذاری کردیم.

حسینی پور خاطرنشان کرد: روزهای هفته کتاب را با توجه به نگاه افکار عمومی و اصحاب رسانه نامگذاری کردیم. در این شرایط اقتصادی می توان از خیرین دعوت کرد که در حوزه کتاب و اهل قلم نیز فعالیت کنند. مسئله کتاب و کتابخوانی حوزه کودک و نوجوان بسیار مهم است. توجه به این حوزه می تواند نسل کتابخوانی را در آینده تربیت کند. اگر مدارس کتاب محور باشند، دانش آموزان اندیشمند و فهیم تربیت می شوند.

گفتنی است،بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر