دموکرات‌ها راه جمهوریخواهان را می روند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها


دموکرات‌ها راه جمهوریخواهان را می روند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها

ایرنا نوشت: «دنیل لاریسون» در تحلیل خود در نشریه «اَمریکن کانسروتیو»، نامزدی «مایکل بلومبرگ» برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را منطقی ندانست و گفت، او با آنچه رای‌دهندگان این حزب به دنبال آن هستند، فاصله زیادی دارد.

هرچند بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک برای شرکت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت آلاباما ثبت‌نام کرده اما حضور خود را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است. انتخابات درون حزبی سال آینده در همه ایالات‌های آمریکا برگزار می‌شود تا دموکرات‌ها از میان حدود ۲۰ داوطلب، به انتخاب نامزد حزب خود برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بپردازند که ۱۳ آبان سال آینده برگزار می‌شود.

در همین رابطه «دنیل لاریسون» از سردبیران این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان «نامزدی بلومبرگ هنوز منطقی نیست»، افزود: «برت استفان» روزنامه‌نگار آمریکایی ادعاهایی در مورد بلومبرگ مطرح می‌کند که او رئیس جمهوری بسیار خوبی خواهد بود و شانس بیشتری برای درهم شکستن ترامپ نسبت به دیگر نامزدها در میدان دموکراتیک کنونی دارد.

وی اضافه کرد: «اما این ادعا که بلومبرگ رئیس جمهوری خوبی خواهد بود، در بهترین حالت قابل بحث است و به نظر نمی‌رسد هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود داشته باشد که او شانس بیشتری برای پیروزی نسبت به سایر نامزدهای دموکرات دارد.»

«بلومبرگ بارها با ایده نامزد شدن برای رئیس جمهوری دست‌وپنجه نرم کرده و در نهایت به اندازه کافی باهوش بوده است که این کار را نکند، اما حالا به هر دلیلی قصد دارد پول خود و وقت دیگران را صرف کرده و وارد این کارزار شود. او زمانی که به عنوان شهردار نیویورک فعالیت می‌کرد نمونه‌ای از حکومت اغنیا و ثروتمندان را اجرا کرد و شاید به همین دلیل می‌توان گفت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو طرفداری نخواهد داشت.»

« بلومبرگِ مولتی میلیاردر، به دنبال نامزدی حزبی است که رای‌دهندگانش تمایل به دیدن میلیاردرها با ترکیبی از بی‌اعتمادی و نفرت دارند. جایی که «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» (دو نامزد دموکرات) با نگرانی‌های رای‌دهندگان و فعالان دموکرات در مورد نابرابری و تمرکز ثروت و قدرت صحبت می‌کنند، بلومبرگ تجسم این نگرانی‌هاست.»

«در واقع دیدگاه‌های سیاست خارجی بلومبرگ، به سختی او را تبدیل به یک نامزد مناسب برای رای‌دهندگان دموکرات تبدیل می‌کند. این همان مردی است که به عنوان یک جمهوریخواه، جنگ عراق را با حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۴ پیوند داد. حمایت گذشته بلومبرگ از جنگ عراق و تمایل او به تبلیغات دولت «جرج دبلیو بوش» در آن زمان، احتمالا اکنون برایش مشکل‌ساز می‌شود.»

«در نهایت باید تاکید کرد راهبرد مبارزات انتخاباتی بلومبرگ کاملا یادآور تلاش‌های خنده‌دار و ناکام «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ در سال ۲۰۰۸ است.»

جان کسیدی» روزنامه‌نگار آمریکایی در این خصوص توضیح می‌دهد: آیا چیزی درباره برنامه بلومبرگ برای پیروزی در نامزدی ریاست جمهوری دموکرات شنیده‌اید؟ او قصد دارد چهار دوره اول و گروه‌های انتخاباتی اول را در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی پشت سر بگذارد و سپس سوم مارس (اسفندماه) که ۱۴ ایالت دیگر از جمله سه کاندیدای بزرگ به رای‌گیری می‌روند، غوغا بپا کند؛ سپس این میلیاردر شهردار پیشین نیویورک، راه خود را با عبور از ایالت‌های بیشتر از جمله میشیگان، میسوری و واشنگتن ادامه خواهد داد و در حالی که می‌رود برای نبرد انتخاباتی عمومی با دونالد ترامپ آماده شود، حرکت غیرقابل بازگشتی را انجام دهد.

اما کسیدی ادامه می‌دهد: هفته گذشته، نظرسنجی فاکس‌نیوز از افرادی که قصد رای‌دادن به یک کاندیدای دموکرات را داشتند، پرسید، اگر «میشل اوباما»، «هیلاری کلینتون» یا بلومبرگ وارد مسابقه شوند، چگونه واکنش نشان می‌دهند؟ نیمی گفتند که آنها به طور قطع به اوباما رای خواهند داد، ۲۷ درصد به کلینتون و فقط ۶ درصد گفتند که به بلومبرگ رأی می‌دهند.

«در نهایت باید خاطرنشان کرد، بلومبرگ بدون شک یک تاجر موفق است و برخلاف ترامپ موفقیت او واقعی است؛ اما او همچنان با آنچه که بیشتر رأی‌دهندگان دموکرات معتقدند و می‌خواهند، فاصله دارد.»

نشریه «امریکن کانسروتیو» دوماهنامه‌ای است که توسط مؤسسهٔ «ایده‌های آمریکایی» منتشر می‌شود. این نشریه به طور کلی، نماینده یک صدای ضد جنگ و سلطهٔ نیروی نومحافظه‌ کار است. این مجله در سال ۲۰۰۲، توسط «اسکات مک کانل»، «پاتریک بیوکنن» و «تاکی تئودوراکوپولوس» در مخالفت با جنگ عراق تاسیس شد.

310311

کد خبر 1319903

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل