جزیره ای درخشان از نقره و ستاره


جزیره ای درخشان از نقره و ستاره

یکی از مکان های دیدنی قشم، جزیره هنگام در خلیج فارس است که همه روزه میزبان تمامی گردشگران بومی و غیر بومی است.

یکی از مکان های دیدنی قشم، جزیره هنگام در خلیج فارس است که همه روزه میزبان تمامی گردشگران بومی و غیر بومی است. جزیره ای مخروط شکل به وسعت 33 کیلومتر مربع که رقص امواج و گردش ستارگان در آن به طرز شگفت انگیزی دیدنی است. ساحلی مانند آسمان شب تاب و درخشان در این جزیره شگفتی وجود دارد که به ساحل نقره ای مشهور است. به عینه ساحلی پر از نقاط نقره ای در آن می بینید ساحلی که چشمانتان را در شب نوازش می کند و با این طرف و آن طرف رفتن آب به همراه شن های نقره ای در آن، خوابی رویایی برایتان رقم می زند.

سواحل قشم ویژگی های خاصی مانند ساحل صخره ای، شنی و گل آلود دارند که هر کدامشان جزوی از دیدنی های بی نظیر قشم تلقی می شوند. فنجانی چای یا قهوه می خواهد تا به تماشای پیشروی ساحل و آبها، طیف وسیع رنگ در آبهای خلیج فارس، صخره های سنگی و شنی، برخورد امواج دریا با آنها و صدای گوش نوازشان بنشینید.

خوب که دقت کنید و به دنبال ماسه ها و شن های رنگی در ساحل بگردید، به دانه های براق سفید و نقره ای برمی خورید که در شب می درخشند و در روز سفید هستند. دانه هایی از جنس کانی براق که با برخورد و انعکاس پرتوهای نور خورشید منظره ای زیبا و درخشان را برایتان به ارمغان می آورد که به گفته تمامی توریست های تور قشم هم روز هم شبش به یاد ماندنی و دل انگیز است. زمانی که امواج به ساحل دریا می‌رسند و با این ذرات نورانی آمیخته می‌شوند، درخشش خاصی پیدا می‌کنند اما این زیبایی دوام زیادی ندارد و تا مدتی روی ماسه ها به جا می‌ماند و کم کم از بین می‌رود.

جزیره ای درخشان از نقره و ستاره

بسیاری از توریست ها و گردشگران تور قشم متاسفانه مشتی از خاک را از ساحل این جزیره می برند تا زیبایی شان برای همیشه همراهشان باشد اما این راه حل درستی برای باقی نگه داشتن ساحل نیست، این ذرات نورانی یا به عبارتی فیتوپلانکتون ها، موجودات ریزی که به سختی قابل دیدن و جدا کردن هستند درست مانند نقطه های آبی که عمر بادوامی هم ندارند و با برداشتنشان از زیستگاهشان عمرشان زود به پایان می رسد چه بسا با برداشتن هر تکه از آنها از زیبایی و جذابیت ساحل کاسته می شود. پلانکتون ها در آبهای اقیانوسی به راحتی دیده نمی شوند و اگر تجمع داشته باشند براق به نظر می رسند و به همین منظور و به سبب زیستگاهشان در آبها، بر روی آنها نام نهاده اند که به نآتنندنمعنای سرگردان یا سیار هستند. مراقب این موجودات زیبا در آبها باشید تا از دست نروند چرا که با آسیب زدن و جداکردنشان از آب نه جذابیتی دارند نه باقی می مانند.

جزیره ای درخشان از نقره و ستاره

همین ناملاطفت های گردشگران تور قشم از تهران با هواپیما باعث شده هرکسی اجازه قدم زدن در این ساحل در تمامی ایام سال را نداشته باشد، اما با قایق های کندالو می توانید به هرکجای جزیره و آبهای خلیج فارس بروید و لحظاتی خوش را سپری کنید.

جزیره ای درخشان از نقره و ستاره

حواستان را فقط به ساحل ندهید، به آسمان پرستاره و پاک هم گه گاهی خیره شوید، آسمانی که در آن ستاره ها و پر نقاط نورانی در صفحه گسترده آسمان جا خوش کرده اند تا شما را مجذوب خود و غرق در تماشا کنند. خیلی از افراد برای دیدن آسمان پرستاره قشم به این جزیره سفر می کنند پس بهتر است شما نیز از منظره بالای سرتان غافل نشوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری