سفر گروهی کوبا


سفر گروهی کوبا

کوبا از آن کشورهایی است که در لیست تمام‌ گردشگران ماجراجو قرار دارد. این کشور که تا قبل از انقلاب کمونیستی کوبا در 60 سال پیش، به حیات خلوت امریکا معروف بود، پس از انقلاب جای خود را به لاس وگاس داد و در زیر فشار تحریم های امریکا تا به امروز دوام آورده است. این کشور، به عنوان نزدیک ترین کشور مخالف سیاستهای امریکا به خود امریکا میباشد. تا قبل از...

کوبا از آن کشورهایی است که در لیست تمام‌ گردشگران ماجراجو قرار دارد. این کشور که تا قبل از انقلاب کمونیستی کوبا در ۶۰ سال پیش، به حیات خلوت امریکا معروف بود، پس از انقلاب جای خود را به لاس وگاس داد و در زیر فشار تحریم های امریکا تا به امروز دوام آورده است. این کشور، به عنوان نزدیک ترین کشور مخالف سیاستهای امریکا به خود امریکا میباشد. تا قبل از فروپاشی شوروی، از حمایت های مالی و معنوی این کشور که سردمدار کمونیستهای جهان بود بهره میبرد، اما پس از آن روز به روز فقیرتز شد تا اینکه تقریبا از اوایل قرن ۲۱ درهای کشور به روی گردشگران باز شد تا از منافع اقتصادی آن بهره ببرد.

این کشور تقریبا از ۶۰ سال پیش تاکنون تغییر زیادی در خود ندیده و محبوبیت آن نیز به همین دلیل است. کوبا معروف است به اینکه یک موزه زنده از ۶۰ سال پیش است. هیچ ساختمان تازه بنا شده ای نمیبینید، ماشین ها اکثرا همان خودروهای رنگارنگ و کلاسیک امریکایی ۶۰ سال پیش است و امکانات مردم بسیار محدود. از حدود ۲۰ سال پیش، با افزایش گردشگران، دولت به برخی مردم مجوز داد که گردشگران را در منازل خود اقامت دهند که این خود نیز جزو جذابیت های این کشور است. زندگی در کنار کوبایی ها و دیدن امکانات و حتی فقر آنها از نزدیک، یک ماجراجویی است که شاید دیری نپاید که با حذف تحریم ها و یا دگرگونی سیاستهای این کشور، دیگر نتوان آن را به این شکل دید. به همین خاطر است که که گردشگران در بازدید این کشور نمیخواهند تعلل کنند.

من نیز برای دومین باز پس از اجرای تور موفقیت امیز نوروز ۹۸، قصد دارم در بهمن ماه سفری دیگر را برای علاقه مندان ترتیب دهم. تفاوت این تور با سفرهای اژانسهای گردگری در ماجراجویانه تر بودن آن، راحتی ان به دلیل داشتن خودرو در اختیار در کل سفر، مقاصد متنوع و اقامت در ۴ شهر مختلف و یازدید از ۶ شهر در طول سفر، شنا در سواحل زیبای جنوب کشور و اسنورکلینگ در یک دریاچه زیبا، اقامت در منازل کوبایی ها، وعده های صبحانه کامل محلی، طبیعت گردی در کنار شهر گردی و بازدیدهای فرهنگی، و داشتن لیدر محلی انگلیسی و اسپانیایی زبان در طول کل سفر می باشد.

تاریخ سفر

۹ الی ۱۹ بهمن ۹۸

برنامه روزانه

روز اول | چهارشنبه ۹ بهمن

ساعت ۴ صبح از تهران حرکت میکنیم و پس از ۴ ساعت به مسکو میرسیم. توقف ۲۳ ساعته در فرودگاه مسکو خواهیم داشت (در صورت تمایل میتوانید برای ویزای روسیه اقدام کنید و گشت نیم روزه داشته باشید، و یا از امکانات هتل کپسولی در فرودگاه به صورت ساعتی استفاده کنید که برای ۱۲ ساعت حدود ۱۰۰ دلار است).

روز دوم

ساعت ۷ صبح از فرودگاه مسکو به سمت شهر هاوانا، پایتخت کوبا حرکت میکنیم و ساعت ۱۳:۰۰ میرسیم و به محل اقامت میرویم. گشت عصرگاهی و شبانه داریم.

روز سوم

گشت ۳ ساعته با ماشین های کلاسیک و رنگارنگ امریکایی و توقف در مهمترین و زیباترین نقاط شهر برای عکاسی خواهیم داشت. سپس گشت شهری به دیگر مناطق معروف شهر خواهیم داشت. عصر وقت ازاد خواهید داشت.

روز چهارم

صبح زود هاوانا را به سمت شهر بسیار زیبای وینیالس ترک میکنیم. پس از بازدید از دیدنی های طبیعی اطراف شهر، عصر گاه به محل اقامت خواهیم رفت و شب را در این شهر سپری میکنیم تا حس و حال آن را بهتر درک کنیم.

روز پنجم

صبح زود برای دیدن مزارع تنباکو میرویم تا با مراحل ساخت سیگار برگ، در پایتخت سیگار برگ جهان چرخی بزنیم. سپس به اقامتگاه می آییم و وسایل را جمع میکنیم و راهی حوضچه طبیعی Bay of Pigs میشویم و در همان منطقه اقامت میکنیم. حدود ۶ ساعت رانندگی خواهیم داشت.

روز ششم

صبح برای شنا و اسنورکلینگ به محل تعیین شده میرویم و سپس بعد از نهار، راهی شهر سینفوئگوس میشویم تا از این شهر تاریخی که ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی میباشد دیدن کنیم. بعد از آن راهی شهر زیبای ترینیداد میشویم. شب را در آنجا اقامت میکنیم و به تماشای رقص سالسا میرویم.

روز هفتم

صبح گشت شهری خواهیم داشت و عکاسی میکنیم. پس از نهار راهی ساحل playa ancon برای شنا و دیدن غروب زیبای منطقه میشویم و سپس به ترینیداد بازمیگردیم.

روز هشتم

صبح زود با اسب راهی آبشار منطقه میشویم و در مسیر چند توقف خواهیم داشت (نیاز به تجربه قبلی یا آموزش خاصی نخواهید داشت، اما اگر تمایلی نداشتید، میتوانید وقت خود را در شهر سپری کنید و در کلاسهای سالسا یا موارد دیگر شرکت کنید). عصر گاه وقت ازاد خواهید داشت تا به سلیقه خود از این شهر زیبا لذت ببرید.

روز نهم

صبحگاه راهی شهر سانتا کلارا میشویم تا از موزه معروف چگوارا ، شخصیت محبوب انقلابی کوبا و امریکای لاتین دیدن کنیم و با داستان انقلاب کوبا بیشتر و بهتر آشنا شویم. برای نهار به داخل شهر رفته و سپس راهی شهر هاوانا میشویم و تا قبل از تاریکی به محل اقامت میرسیم.

روز دهم

ساعت ۱۰ صبح محل اقامت را به سمت فرودگاه ترک میکنیم. ساعت ۱۴ پرواز به سمت مسکو خواهیم داشت و پس از توقف ۱۰ ساعته، به سمت تهران پرواز میکنیم.

روز یازدهم | شنبه ۱۹ بهمن

ساعت ۱۰ صبح فرودگاه امام خمینی تهران خواهیم بود

** امکان اینکه یک روز بیشتر در کوبا و شهر هاوانا بمانید وجود دارد و کلیه هزینه ها نیز با خود شما میباشد. پرواز برگشت برای روز بعد از برگشت گروه نیز موجود است.

هزینه های سفر

۱. پرواز ، که در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون تومان میباشد، با توقف در مسکو. با گذشت زمان ممکن است قیمت پرواز افزایش یابد (پرداخت به صورت کامل به ریال جهت قطعی شدن ثبت نام)

۲. مبلغ ۱۰۸۰ یورو هزینه سفر، شامل کلیه اقامت ها، خودرو دربست در تمام مدت سفر به نسبت تعداد، کلیه گشت ها مطابق با برنامه ارائه شده، لیدر فارسی زبان همراه، لیدر محلی اسپانیایی-انکلیسی زبان در طول سفر، کلیه وعده های صبحانه، بیمه سفر (پرداخت به صورت یورو)

۳. هزینه ویزا معادل ۶۰ دلار، که شخصا توسط شما به سفارت کوبا پرداخت میشود. مراجعه حصوری در سفارت برای تحویل مدارک الزامی میباشد.

۴. وعده های نهار و شام ، که هزینه آن توسط شما در طول سفر پرداخت میشود. همچنین کلیه نوشیدنی ها و گشت های خارج از برنامه توسط شما پرداخت میشود. به طور معمول، هزینه های شخثی شما در مدت سفر بیشتر از ۳۰۰ دلار نخواهد شد، مگر اینکه خرید های زیاد و یا گشت ها متفرقه داشته باشید.

نکات مهم

– در کشور کوبا فروشگاه و سوپر مارکت به آن صورت که در کشور های دیگر دیده اید وجود ندارد. خوراکی و لوازم مورد نیاز مردم، به صورت سهمیه ای و کوپنی در اختیار انها قرار میگیرد و خرید انها توسط گردشگران کمی سخت و یا پر هزینه می باشد.

– در کوبا سیمکارت بسیار محدود و گران است. همچنین برای استفاده از اینترنت، باید کارت های اینترنت ۱ ساعته به قیمت ۱ دلار خرید کنید و در پارک های شهر از wifi عمومی استفاده کنید. ممکن است در بیشتر زمان سفر دسترسی به اسنترن نداشته باشید.

– ممکن است در برخی اقامتگاه ها به دلیل محدودیت، دو نفر از جنس موافق از تخت دو نفره بزرگ به صورت اشتراکی استفاده کنند. در صورتی که نسبت به این موضوع حساسیت دارید، در زمان ثبت نام اعلام کنید.

– در طول سفر و با توجه به شرایط سفر، ممکن است به صلاحدید سرپرست برنامه، تغییراتی اعمال گردد.

– بلیط پرواز غیر قابل کنسل میباشد و در صورت کنسلی، هزینه آن سوخت میشود.

– در کلیه سفر های من، متاسفانه رزرو مسافر نداریم و فقط پس از ثبت نام مبلغ اولیه، ثبت نام قطعی انجام میگیرد.

ثبت نام

لطفا در صورتی که کلیه مطالب را مطالعه و با آن موافق هستید، برای ثبت قطعی، به شماره من در واتس اپ ۰۹۳۵۳۲۱۰۱۱۸ پیام دهید تا اطلاعات حساب برای واریز مبلغ علی الحساب ۱۱ میلیون تومان جهت خرید بلیط پرواز به شما ارائه گردد. پس از آن شما در گروه نفرات قطعی در تلگرام و واتس اپ اضافه خواهید شد تا از مدارک مورد نیاز برای ویزا مطلع شوید.

عکس و فیلم های سفر های قبلی

در اینستاگرام میتوانید هشتگ زیر را بزنید و عکسها و فیلمهای اجرای قبلی را ببینید. همچنین در پروفایل شخصی من به آدرس @mamaLLicaa میتوانید هایلایت Cuba را پیدا کنید و استوری های قبلی من را ببینید تا با حال و هوای سفر و نقاصدی که دیدن میکنیم بیشتر آشنا بشوید.

#مملیکا_کوبا

سفر گروهی کوباسفر گروهی کوبا

مملیکا

من محمد هستم ملقب به مملیکا. یه مهندس مکانیک عاشق سفر کردن، ماجراجویی و عکاسی ... که آدم ها بخش اصلی سفرهاش هستن

More Posts - Website

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...