4 کوره سنتی غیرمجاز زغال در لردگان و خانمیرزا تخریب شد


4 کوره سنتی غیرمجاز زغال در لردگان و خانمیرزا تخریب شد

شهرکرد- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان از تخریب 4 کوره سنتی غیرمجاز زغال در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا خبر داد.

به گزارش ایرنا، آیت حسنی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان و یگان حفاظت سرجنگلبانی بخش فلارد ، کوره‌های سنتی زغال در روستاهای "چاه‌گاه سادات"، "شاه نجف" و "پشتکوه میلاس" شناسایی و تخریب شد.

وی گفت: در این راستا ۳ متخلف دستگیر و جهت تشکیل پرونده تخلف و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

حسنی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش اقدام می کنند، که در صورت مشاهده تخلف طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.
جنگل‌های زاگرس در سال‌های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل‌های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری