تعداد مصدومان زلزله آذربایجان افزایش نیافته است


تعداد مصدومان زلزله آذربایجان افزایش نیافته است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مصدومان زلزله آذربایجان شرقی، افزایش نیافته است و پس لرزه 4.8 ریشتری بامداد امروز (یکشنبه)، تلفاتی در پی نداشت.

دکتر فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: آخرین تعداد مصدومان زمین لرزه آذربایجان شرقی 720 نفر است که تنها 120 نفر از آن‌ها به دلیل صدمات ناشی از تروما به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: ۴۵۰ نفر از مصدومان از شهرستان سراب و مابقی از میانه هستند، افرادی که پس از پس‌لرزه عصر جمعه مراجعه کرده‌اند، اغلب به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زمین لرزه دچار مصدومیت و استرس شده بودند.

وی از آمادگی کامل نیروهای امدادی اورژانس و بخش بهداشت و درمان آذربایجان شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: آمبولانس‌های ما در شهرستان میانه، بخش ترکمانچای، روستای ورنکش و روستاهای سراب مستقر و سایر مراکز نیز فعال و آماده هستند.

رحمانی متذکر شد: اورژانس هوایی نیز فعال بوده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در شهرستان میانه مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مورد جدیدی از گاز گرفتگی گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ٥.٩ ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در ساعت2:17 بامداد، شهر ترک در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند و در پی آن تاکنون پنج نفر فوت و تعداد زیادی مصدوم شده‌اند. شهرهای میانه، سراب و ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفته‌اند و تاکنون هفت روستای مناطق زلزله زده بیشترین خسارت را دیده اند و در این میان بیشترین تخریب در روستای ورنکش با تخریب 30 خانه گزارش شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم