افزایش 12 درصدی حاصلات جلغوزه در افغانستان


افزایش 12 درصدی حاصلات جلغوزه در افغانستان

وزارت زراعت افغانستان می‌گوید که برداشت حاصلات جلغوزه نسبت به سال گذشته 10 تا 12 درصد افزایش یافته است. اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت افغانستان روز یک ‌شنبه 10 نومبر (19 عقرب) به صدای امریکا گفت که امسال 24هزار متریک تن جلغوزه برداشت شده است که نسبت به سال گذشته یک‌هزار متریک تن افزایش را نشان می‌دهد. آقای رستمی افزود که وزارت زراعت...

افزایش 12 درصدی حاصلات جلغوزه در افغانستان

وزارت زراعت افغانستان می‌گوید که برداشت حاصلات جلغوزه نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت افغانستان روز یک ‌شنبه ۱۰ نومبر (۱۹ عقرب) به صدای امریکا گفت که امسال ۲۴هزار متریک تن جلغوزه برداشت شده است که نسبت به سال گذشته یک‌هزار متریک تن افزایش را نشان می‌دهد.

آقای رستمی افزود که وزارت زراعت بر احیای مجدد جنگلات در بسیاری از ولایت‌ها به ویژه در پکتیا و پکتیا تمرکز کرده و تا اکنون صد‌ها اصله نهال جلغوزه را در این جنگلات غرص کرده است.

او گفت: “ما در قدم اول روی حفاظت از ساحات جنگلات جلغوزه کار می‌کنیم و در قسمت احیای مجدد ما امسال غرص ۶.۴ میلیون اصله نهال جلغوزه را شامل پلان داشتیم که یک بخش این پروژه شروع شده و اکنون دوام دارد.”

سخنگوی وزارت زراعت افغانستان همچنان گفت که صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به چین ادامه دارد و این میوه خشک افغانستان بازار مناسب در مارکیت‌های کشورهای بیرونی پیدا کرده است.

به گفته آقای رستمی تنها در سال گذشته ۱۶هزار متریک تن جلغوزه به چین صادر شده است.

وزارت زراعت افغانستان می‌گوید که جنگل‌های جلغوزه در ولایت‌های خوست، پکتیا، پکتیکا، لغمان، کنر، نورستان، ننگرهار، کاپیسا و کابل وجود دارد که در نزدیک به ۴۴هزار هکتار زمین را احتوا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر