آموزش و پرورش در ترویج فریضه نماز بهتر عمل کند


آموزش و پرورش در ترویج فریضه نماز بهتر عمل کند

کرج - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کثرت جمعیت هدف وزارت آموزش و پرورش گفت : انتظار می رود این وزارتخانه در ترویج فرهنگ نماز بهتر عمل کند.

محمود مظفر روز یکشنبه در دومین اجلاسیه نماز شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: در پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز وزارت آموزش و پرورش بر ترویج این فریضه دینی تاکید شده است .

وی گفت : رهبر انقلاب فرمودند که مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است و همین امر موید اهمیت ویژه و توجه ایشان به امر نماز در آموزش و پرورش است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد : مقام معظم رهبری در جای دیگر ایشان فرمودند که “نباید در حوزه نماز حتی از یک نفر هم غافل شد” همه این‌ها نشان از اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت از دیدگاه مقام معظم رهبری دارد.

مظفر گفت: تلاش می‌کنیم که در جامعه اقامه نماز اتفاق بیافتد و مردم با آثار و برکات نماز آشنایی پیدا کنند و نماز خود را اول وقت در مسجد و به جماعت بخوانند.

وی افزود: کسانی که مسئول هستند امکانات و تمهیدات لازم برای اقامه نماز در مساجد و نمازخانه های بین راهی فراهم کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: در زمان حاضر در مدارس و ادارات دولتی روند رو به رشدی طی می‌شود اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و هنوز نماز اولویت اول مسئولان ما نیست.

مظفر افزود: هنوز مردم آشنایی کامل و جامع نسبت به نماز ندارند و همچنین در شیوه‌های دعوت به نماز طلاب ما مهارت‌های دعوت به نماز را به صورت کامل بلد نیستند.

وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش چند سالی است که در این زمینه روند رو نزولی داشته و از وضعیت خوبی برخوردار نیست و علتش هم این است که در مدارس روحانی وجود ندارد، معلم پرورشی به تنهایی توانایی ترویج نماز را ندارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: حداقل باید در هفته یک روز یک روحانی در کنار دانش‌آموزان نماز بخواند و به سوالات و شبهات آنها پاسخ بدهد و هفته‌ای یا ماهی یکبار بچه‌ها را به نزدیکترین مسجد محل برده و بچه‌ها را با مسجد آشنا کند.

مظفر افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در این زمینه کمرنگ عمل کرده و انتظار داریم که بیشتر و با کیفیت‌تر در این مورد ورود کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با تاکید بر اقامه نماز در مدارس گفت: باید تلاش کنیم در همه مدارس شاهد اقامه نماز جماعت باشیم.
حجت الاسلام سید اکبر موسوی عملکرد ستاد اقامه نماز استان البرز را خوب ارزیابی کرد اما کافی ندانست و گفت: در تلاش هستیم با تعامل با آموزش و پرورش با جذب روحانی در این زمینه تلاش نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات