30 نوع صنایع دستی در شوشتر تولید می‌شود


کبری نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تولید صنایع دستی در شهرستان شوشتر قبل از اسلام رواج داشته و این شهرستان از دیر باز به عنوان قطب تولید صنایع دستی و مهم‌ترین مرکز نساجی سنتی در منطقه معروف بوده است. وی افزود : سجاده بافی، احرامی ، جاجیم و […] نوشته 30 نوع صنایع دستی در شوشتر تولید می‌شود اولین بار در جامع ترین پایگاه...

کبری نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تولید صنایع دستی در شهرستان شوشتر قبل از اسلام رواج داشته و این شهرستان از دیر باز به عنوان قطب تولید صنایع دستی و مهم‌ترین مرکز نساجی سنتی در منطقه معروف بوده است.

وی افزود : سجاده بافی، احرامی ، جاجیم و جل شال از مهم ترین صنایع تولیدی در این شهرستان هستند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد : برخی از صنایع دستی این شهرستان مانند زنگوله پا نقره‌ای و لباس عروس و داماد شوشتری و پرده سنتی چوقا مهر اصالت دریافت کرده‌اند و رشته جل‌شال‌بافی به ثبت ملی رسیده است .

وی گفت: برخی از صنایع دستی منسوخ شده این شهرستان مانند نمدمالی و ملحفه‌بافی به همت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین دوستداران این صنعت در سال‌های اخیر احیا شده اند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوشتر افزود : بزرگترین مرکز تولید صنایع دستی شهرستان شوشتر کاروانسرای افضل است که حدود ۵۰ صنعتگر به صورت دائم در آن مشغول تولید صنایع دستی هستند.

30 نوع صنایع دستی در شوشتر تولید می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج