ایلام در هفته ای که گذشت


ایلام در هفته ای که گذشت

ایلام- ایرنا- استان ایلام هفته آرامی را از لحاظ اخبار، رویدادها و حوادث از 11 تا 17 آبانماه پشت سر گذاشت.

این هفته استان ایلام میزبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور بود.

فعالیت بدون مشکل مرز مهران در زمینه صدور کالا با توجه به ناآرامی های کشور عراق، تخصیص اعتباربرای احداث آزادراه چیلات نجف، تلاش برای رفع کمبود داروی انسولین، درخشش فیلم مستند درقلمرو دم عنکبوتی در جشنواره فرانسه، گرامیداشت عملیات محرم، عدم تمکین پزشکان ایلامی از قانون برای تهیه کارت خوان، آغاز به کار فعالیت یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان ایلام ازمهمترین اخبار این هفته بود.

صادرات کالا از مرز مهران بدون مشکل در جریان است

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مشکل خاصی در ترخیص کالاهای وارد شده به مرز مهران وجود ندارد و روند صادرات کالا به صورت عادی در جریان است.

روح الله غلامی با بیان اینکه هم اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، افزود: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

وی افزود: خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق ممنوع است اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هفت ماهه سال جاری ۷۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار کالا از این مرز صادر شده است که از نظر وزنی رشد ۲۴ درصدی و از لحاظ ارزش دلاری رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

استاندار ایلام: اعتبار آزادراه چیلات نجف پیش بینی شد

استاندار ایلام گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف که در سفر هیات بلندپایه اقتصادی به استان ایلام تصویب شده بود، پیش بینی شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار عملیاتی شدن مصوبات سفر هیات بلند پایه اقتصادی کشور به استان ایلام شد.

وی افزود: بعد از حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور به استان و اتخاذ تصمیماتی از جمله ایجاد بزرگراه پل زال، چیلات، نجف اشرف و پیگیری آن در نشست مردادماه سال جاری با حضور چهار بانک عامل ملی، ملت، سپه و پارسیان و مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، لازم است در جهت عملیاتی شدن مصوبات اتخاذ شده اهتمام جدی صورت گیرد.

نقوی حسینی: آمریکا به ناتوانی خود در حمله نظامی به ایران اشراف دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و متحدانش هرچند تمام گزینه های خود حتی حمله نظامی را روی میز قرار داده اند اما به خوبی می دانند که توان مقابله رزمی با ایران اسلامی را ندارند.

سیدحسین نقوی حسینی در آئین گرامیداشت روز ۱۳ آبان در شهر ایلام اظهار داشت: آمریکا به جای گزینه نظامی از راه های مخرب دیگری چون نفوذ، تلاش برای ایجاد تفرقه در بین قومیت های ایرانی، جاسوسی، تحریم و فشار اقتصادی و انزوای سیاسی سعی در آسیب رسانی به انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش با همه توان خود به مقابله با جمهوری اسلامی برخواسته اند، افزود: ملت ایران در برابر هرگونه زورگویی دنیای استکبار ایستادگی می کنند و هیچگاه تحت فشارهای ظالمانه دشمنان تسلیم و مرعوب نخواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمام هدف آمریکا ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در زمان اوباما با طرح دیپلماسی برجام تا حدود زیادی موفق به تحقق خواسته های شوم خود شد و با خروج از برجام و تعهدات یک طرفه ایران نسبت به برجام و عدم پایندی و بدقولی طرف اروپایی به این معاهده بین المللی روی واقعی خود به ایران اسلامی را نشان داد.

نقوی حسینی اضافه کرد: بعد از محرز شدن بدعهدی غربی ها در قبال برجام برای مسئولان انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی شروع به کاهش تدریجی تعهدات خود در قبال برجام کرد و گام های اول تا سوم کاهش تعهدات را اجرایی کرده و گام چهارم نیز به زودی آغاز می شود.

خوشه‌های کسب و کار به رونق واحدهای کوچک و متوسط کمک می‎‌کنند

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر ضرورت گسترش خوشه‌های کسب و کار به منظور رونق فعالیت‌ واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاکید کرد.

علی اصغر مصاحب در نشست آغاز بهره‌برداری از خدمات سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) ایلام اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به دنبال حمایت از شرکت‌های مدیریت صادراتی و کنسرسیوم‌های مدیریت صادرات است.

وی افزود: گسترش خوشه‌های کسب و کار یکی از مدل‌های توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است و این شیوه برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و تولیدکنندگان این عرصه در نظر گرفته می‌شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: استقرار این مدل توسعه‌ای علاوه بر اشتغالزایی منجر به توسعه بازار، انتقال تکنولوژی، رفع گلوگاه‌ها و نقاط فشار برای صنایع و کسب‌ و کارهای مختلف دریک خوشه و در منطقه جغرافیایی خاص می‌شود.

مصاحب با بیان اینکه خوشه‌های کسب و کار و کنسرسیوم‌های صادراتی نیاز امروز در حوزه صادرات و توسعه بازار کشور هستند، گفت: این سازمان ۲ مدل توسعه ای را دنبال می کند و در همین راستا چهار خوشه کسب و کار در استان ایلام شناسایی شده و در حال بررسی هستند.

فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی ۲۲ استان کشور آغاز شد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: همزمان با استان ایلام فعالیت رسمی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در ۲۲ استان کشور از امروز آغاز شد.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در آئین معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام اظهار داشت: پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دستور کار این یگان قراردارد و با متخلفان و عاملان تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر قانونی اراضی کشاورزی برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت از امور اراضی کشور است تا هرگونه تخلف یا موضوع مرتبط با اراضی از طریق این سامانه گزارش داده شود.

حسن آبادی یادآور شد: از طریق سامانه ۱۳۱ اخبار و گزارش های مردمی در حوزه تغییر کاربری اراضی دریافت، رصد و پیگیری می شود تا با برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان، میزان تخلف ها در زمینه تغیر کاربری اراضی کاهش یابد.

در قلمرو عنکبوتی انتخاب نخست جشنواره مینی گوت فرانسه شد

کارگران مستند در قلمرو دم عنکبوتی گفت: این مستند مقام نخست جشنواره مینی گوت فرانسه یکی از قدیمی ترین جشنواره های معتبر جهان در زمینه حیات وحش را کسب کرد.

فتح الله امیری اظهار داشت: سی و پنجمین جشنواره مینی گوت هفته جاری در منطقه Nouvelle-aquitaine از توابع شهر پاریس برگزار شد.

وی افزود: فیلم در قلمرو دم عنکبوتی در این جشنواره جایزه نخست خلاقیت را به خاطر سوژه بکر و خلاقیت در پرداخت سوژه و داستان از آن خود کرد.

امیری یادآور شد: همچنین این مستند جزو سه فیلم نامزد یک اثر موثر در حفاظت از حیات وحش نیز انتخاب شد.

وی اضافه کرد: پخش این مستند در جشنواره با استقبال مخاطبان همراه بود و همچنین این فیلم در جشنواره حیات وحش روتردام هلند نیز به نمایش درآمد.

پالایشگاه گاز ایلام ۲۷ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کرد

مسئول نیروگاه شرکت پالایش گاز ایلام گفت: ۲۷ هزار و ۵۸۰ مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه این شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری به شبکه سراسری برق تزریق شده است.

سعید عسکری افزود: نیروگاه پالایشگاه گاز ایلام به عنوان بازویی توانا برای کمک به تامین برق کشور در فصل تابستان برای جلوگیری از خاموشی‌ها به شرکت مدیریت شبکه برق ایران کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه این شرکت در نیمه اول سال جاری ۷۴ هزار و ۵۷۹ مگاوات ساعت برق تولید کرده است، افزود: از این مقدار ۲۷ هزار و ۵۸۰ مگاوات ساعت تزریق به شبکه سراسری توزیع برق انجام شده است.

مسئول نیروگاه شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: در راستای جلسه مشترک بین مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام و مدیر برق منطقه ای غرب کشور در ابتدای فصل گرما تزریق برق این شرکت به شبکه سراسری آغاز و باعث کمک به جلوگیری از خاموشی های فصل تابستان در استان ایلام شد.

عسگری تاکید کرد: سال گذشته نیز نیروگاه پالایشگاه گاز ایلام ۱۵ هزار و ۳۵۰ مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کرد.

۸۵ درصد پزشکان در ایلام کارت خوان نصب نکرده‎اند

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای طرح اجباری شدن نصب کارت خوان در مطب های پزشکان تاکنون تنها ۱۵ درصد آنها در استان به این قانون تمکین کرده اند، گفت: پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند، جریمه خواهند شد.

عزیزاله عباسپور اظهار داشت: تاکنون چندین نشست با پزشکان و نظام پزشکی استان برگزار و در خصوص مزایای نصب کارتخوان در مطب آنها اطلاع رسانی صورت گرفته است اما فقط ۱۵ درصد آنها در مطب کارتخوان نصب کرده اند.

وی افزود: از تعداد ۳۶۷ پزشکی که در استان ایلام فعالیت می کنند، تنها ۱۵ درصد تاکنون خودپرداز نصب کرده اند که تداوم عدم نصب کارتخوان در مطب مابقی با توجه به اطلاع رسانی های متعددی که به آنها شده موجب صدور جریمه برای آنان خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: البته بیشتر پزشکان ایلامی فرار مالیاتی ندارند زیرا بر اساس اطلاعاتی که از شرکت های بیمه اخذ می شود ۸۰ تا ۹۰ درصد مالیاتی واقعی از آنها اخذ می شود و تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد فرار مالیاتی دارند.

عباسپور گفت: با توجه بررسی های انجام شده در ظاهر عدم نصب کارتخوان در مطب ها بر اساس توافقات کشوری پزشکان است و سعی دارند برای حفظ وحدت رویه کارتخوان نصب نکنند.

اشتغال مهمترین خواسته مردم استان ایلام است

نماینده شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان به عنوان یک نیاز و خواسته اصلی همواره یکی از دغدغه های مردم و اولویت های مسئولان محسوب می شود.

شادمهر کاظم زاده در نشست خبری با رسانه های استان ایلام اظهار داشت: طبق بررسی های انجام گرفته و مراجعه های مردمی، اشتغال و بهبود وضعیت معیشت جامعه از مهمترین خواسته های عمومی است.

وی پیگیری و جذب اعتبار برای تکمیل زیرساخت های ناتمام استان ایلام را از مهمترین دغدغه ها و اولویت های خود دانست و یادآور شد: حاصل رایزنی های متعدد، جذب ردیف های اعتبار ملی برای مهمترین پروژه های عمرانی استان در زمینه راه سازی و احداث تونل بوده است.

عملیات غرورآفرین محرم راهبردهای جنگی دشمن را درهم شکست

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین محرم با اجرای تاکتیک های خلاقانه و شجاعت کم نظیر خود راهبردهای جنگی دشمن را در هم شکستند.

سردار جمال شاکرمی در آئین گرامیداشت عملیات محرم در دهلران اظهار داشت: عملیات محرم در سال ۶۱ با اجرای پیچیده فرماندهان ارتش و سپاه شکل گرفت و دستاوردهای فراوانی داشت.

وی با اشاره به گرفتن صدها اسیر و دسترسی به عقبه دشمن در این عملیات افزود: راهبردهای دشمن و دنیای استکبار با طراحی و اجرای عملیات محرم درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام عملیات محرم را شکل عامل شکل دهنده گردان ۵۰۵ محرم عنوان کرد و یادآور شد: حماسه های مردم این دیار و سایر نقاط کشور در عملیات محرم هرگز فراموش نمی شود.

شاکرمی تاکید کرد: تاریخ پر فراز و نشیب چهل ساله نظام را با اقتدار و سربلندی پشت سر گذاشته و از نقطه صفر به نقطه برابری با دشمن رسیده ایم، عبور از گردنه های سخت دفاع مقدس متعلق به این مردم است که جانانه ایستادگی کردند.

کمبود انسولین داروخانه‌های ایلام برطرف می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفـت: ترخیص داروی انسولین از گمرک انجام شده است و پخش انسولین در روزهای آینده در داروخانه‌های استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیماران دیابتی ایلام در روزهای گذشته برای تهیه انسولین به داروخانه‌ها مراجعه کردند اما این دارو در دسترس نبوده و بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر مهتاب شاهماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با عذرخواهی از بیماران دیابتی استان افزود: مشکلات مربوط به واردات انسولین‌های نوراپید و نوومیکس به کشور موجب قرار گرفتن این ۲ دارو در لیست کمبودهای دارویی کشور و استان شده است

وی یادآور شد: تا زمان توزیع محموله ترخیصی در طول هفته جاری، بیماران می‌توانند جهت دریافت داروی خود با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

ایلام قدم‌های اول اتصال به صنعت جهانی را برداشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: صنعت استان ایلام قدم‌های اول برای وصل شدن به صنعت جهانی را برداشته و در پنج حلقه نیز متصل شده است.

یاراله نصیری در نشست آغاز بهره‌برداری از خدمات سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) اظهار داشت: با توجه به دغدغه شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ باید به یاری صنایع کوچک شتافت.

وی افزود: صنایع بزرگ و متوسط که دارای تکنولوژی و توانایی تولید در منطقه هستند به چرخه تولید استان اضافه شوند و نوید وصل شدن به کسب و کار جهانی را بدنبال داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه سامانه سککوک برای شناسایی خلاءها و نقاط قوت در صنعت کشور بسیار مفید است، گفت: حلقه‌های مفقوده بی‌شماری در کسب و کار وجود دارد که شاید صنعتگران از آن اطلاعی ندارند و این سامانه فرصتی برای استفاده دارندگان و مدیران بنگاه‌ها است.

شاخص امنیت اقتصادی ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار ایلام گفت: تلاش های بسیار خوب و مطلوبی برای ایجاد سرمایه گذاری در استان ایلام در دو سال گذشته شروع شده و اکنون این استان در شاخص امنیت اقتصادی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه نشست های خود با مسئولان ارشد کشور برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح های توسعه ای و اشتغالزا در استان یکشنبه شب با محمدباقر عالی معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که جمعی از مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز حضور داشتند، استاندار ایلام در راستای پیگیری تفاهم نامه های امضا شده شامل طرح روغن کشی کلزا در شهرستان آبدانان، تولید بنزین پیرولیز با مشارکت هلدینگ خلیج فارس، تولید کیسه پلی پروپیلن و اجرای طرح ممبران شهرستان ایوان بحث و گفت و گو کرد.

واحد الفین پتروشیمی ایلام یک گام به بهره‌برداری نزدیک شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با راه‌اندازی کوره شماره یک واحد الفین این واحد یک گام دیگر به بهره برداری نزدیک شد.

شاپور تقی پور اظهار داشت: مراحل تکمیلی این پروژه در حال انجام است و با روشن‌شدن کوره شماره یک، گروه الفین یک گام به بهره‌برداری نزدیک‌تر شده است.

وی افزود: روشن شدن شعله های این مشعل ها نویدبخش آینده‌ای روشن برای مردم استان ایلام و همچنین کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با تقدیر از کارکنان واحد الفین یادآور شد: امیدواریم با کمک همکاران قدم‌های محکم‌تری جهت راه‌اندازی الفین سیزدهم و رشد تولید ملی در سال رونق تولید و همچنین تعالی جایگاه بلند صنعت پتروشیمی برداشته شود.

طرح جامع پدافند غیرعامل ایلام در مراحل نهایی است

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان ایلام شامل زیرساخت‌ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف استان در مراحل نهایی تدوین و آماده‌سازی است.

سیدصادق موسوی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: برای تدوین این طرح مشخصات تمام زیرساخت‌های استان در حوزه‌های مختلف احصا شده و به شرکت مشاور داده شده است.

وی افزود: با رونمایی از این طرح در واقع استان ایلام از شناسنامه کالبدی و بانک اطلاعاتی از دارایی‌ها، زیرساخت‌ها، نقاط قوت و ضعف و نیازها و تهدیدها بهره‌مند می‌شود که در هر کدام از این بخش‌ها برحسب اهمیت اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی های زیرساختی آتی استان بر اساس این طرح انجام می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام یادآور شد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان مراحل پایانی تدوین خود را با همکاری دانشگاه‌های صنعتی مالک اشتر و صنعتی شریف و با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی می‌کند و تا قبل از اتمام سال جاری تدوین کامل این طرح نهایی می‌شود.

موسوی اضافه کرد: به همه دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی چون راه وشهرسازی، شهرداری، مخابرات ... تاکید شده است در ساخت پروژه‌ها پیوست‌های پدافند غیرعامل و پیش‌بینی‌های لازم برای مواقع اضطراری را لحاظ کنند و طرح‌های فاقد پیوست پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی نخواهند داشت.

پنج هزار و ۴۹۲ واحد مسکن ملی در ایلام احداث می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برنامه ریزی لازم برای احداث ۵ هزار و ۴۹۲ واحد طرح مسکن ملی در این استان انجام شده است.

علی اصغر کاظمی افزود: از ابتدای تصویب طرح، مقدمات اجرای آن از جمله تعیین زمین و مجوزهای مربوطه در دستور کار قرار گرفت که حاصل آن برنامه ریزی و آمادگی برای احداث این تعداد واحد مسکن ملی در استان است.

وی یادآور شد: از این تعداد واحد مسکونی ۲ هزار و ۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری، هزار و ۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و هزار و ۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

کاظمی تاکید کرد: فرآیند مناقصه جهت احداث مسکن ملی استان در جریان است و بعد از انعقاد قرارداد و شروع احداث این واحدها فراخوان ثبت نام از متقاضیان نیز اعلام خواهد شد.

همایش زن در گستره فرهنگ تمدن عیلام تا ایلام برگزار می‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن زنان پژوهشگر تاریخ گفت: همایش "زن در گستره فرهنگ تمدن عیلام تا ایلام" با هدف ارتقا نقش زنان در تاریخ ایلام و بررسی موضوعات مربوط به زنان ایلامی برگزار می‌شود.

الهام ملک‌زاده افزود: تاریخ زنان از جمله بخش‌های ناشناخته حوزه مطالعات تاریخی است که نیازمند بررسی و پژوهش‌های گسترده است به همین منظور این همایش با هدف بررسی و تبیین جایگاه و نقش تاریخی زنان در تاریخ ایلام برگزار می‌شود.

وی ارتقا دانش و آگاهی جامعه نسبت به حضور تاریخی زنان ایلام از منظر علمی، تقویت هویت فردی و اجتماعی زنان در ایلام و آسیب شناسی مسائل زنان ایلام با توجه به پیش زمینه‌های تاریخی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی یادآور شد: این همایش نیمروزه با شرکت متخصصان پژوهشگری زنان و استادان دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه جاری در سالن پرهام سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

۲۲ نفر بر اثر غرق شدگی در ایلام فوت کردند

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: ۲۲ نفر در ۶ ماهه نخست امسال بر اثر غرق شدگی در این استان جان خود را از دست دادند.

مهدی علیزاده مهاجر افزود: از مجموع ۲۲ فوتی امسال بر اثر غرق شدگی ۱۸ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سالجاری بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی در استان مربوط به رودخانه‌ها و سدها بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ۲ مورد نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

۲۴ هزار کیسه سیمان رایگان در مناطق سیل‎زده ماژین توزیع شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۲۴ هزار و ۳۶۰ کیسه سیمان رایگان پس از وقوع سیل در بخش ماژین شهرستان دره شهر برای بازسازی مناطق آسیب دیده توزیع شده است.

رضا اسماعیلی در جریان بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده بخش ماژین از پرداخت یک هزار و ۵۲۸ فقره تسهیلات به مردم این منطقه خبر داد و گفت: بخش ماژین بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک هزار و ۱۷۲ خانوار جمعیت دارد که تاکنون یک هزار و ۵۲۸ فقره تسهیلات تعمیر، احداث و معیشتی توسط بنیاد مسکن به آنان پرداخت شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن استان نهایت تعامل را با مردم بخش ماڑین دارد بگونه ای که واحدهای دارای چند خانوار، واحدهای خالی از سکنه ای که متقاضی تمایل به تخریب یا تعمیر آن داشته و حتی واحدهای قدیمی و مخروبه که مالک آنها قصد نوسازی داشته اند نیز از این تسهیلات بهره مند شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام به خدمات انجام شده در بخش ماژین اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم سیل زده بخش ماڑین پرداخت شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به سیل زدگان بخش ماژین یک هزار و ۵۴۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۸۰ واحد احداثی، ۷۹۹ واحد تعمیری و ۳۸۹ فقره نیز تسهیلات معیشتی است که نشانه توجه این بنیاد به مردم این منطقه بوده است.

وی ارائه نقشه و پروانه ساختمانی و نظارت رایگان به ۳۸۰ واحد شهری و روستایی را از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و گفت: توزیع یک هزار و ۲۱۸ تن سیمان رایگان معادل ۲۴ هزار و ۳۶۰ کیسه از دیگر کمک های صورت گرفته به مردم بخش ماڑین بوده

مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: این دانشگاه در زمینه راه اندازی مرکز اربعین پژوهی در استان پیشقدم شده و قرار است با اخذ مجوزهای لازم این مرکز در شهرستان مهران ایجاد شود.

عباس سهراب زاده اظهار داشت: امکانات، فضای مناسب و اعضای علمی علاقمند به خدمت برای ایجاد این مرکز در استان حضور دارند.

وی یادآور شد: با تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از رفتارها و خدمات در این مرکز ساماندهی می شود و بر رویدادهایی از جمله نگاه اقتصادی که در قبال اربعین ممکن است رخ دهد، تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام افزود: این دانشگاه به فراخور شرایط در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی حضور دارد و به عنوان دبیر خانه ستاد اربعین با همکاری استان خوزستان و کرمانشاه فعالیت می کند.

سهراب زاده با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اربعین در ایلام مستقر است، گفت: هم اکنون این دبیرخانه با همان نگاه برای سال آینده با توجه به عملکردها برای ساماندهی آنها فعالیت می کند.

احداث پتروشیمی راه برون رفت هلیلان از محرومیت است

استاندار ایلام گفت: احداث پتروشیمی در بخش هلیلان شهرستان چرداول زمینه ساز توسعه پایدار و اشتغال در این منطقه محروم از استان خواهد بود.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ایلام با موضوع احداث پتروشیمی در منطقه هلیلان اظهار داشت: باید در مدت یک ماه آینده برنامه های مدونی برای احداث پتروشیمی در هلیلان ترسیم و تدوین شود.

وی پتروشیمی هلیلان را ارمغان دولت برای توسعه این منطقه محروم عنوان و بر حذف بوروکراسی های وقت گیر اداری برای تسریع در روند تدوین و طراحی ایجاد پتروشیمی در منطقه هلیلان تاکید کرد و افزود: اهتمام جدی برای برون رفت هلیلان از محرومیت در دستور کار مسئولان قرار دارد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بحث شهرستان شدن هلیلان، ایجاد پتروشیمی در این منطقه و پایلوت قرار گرفتن این منطقه توسط بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی سه ضلع مثلث توسعه هلیلان را تشکیل می دهد تا در آینده نه چندان دور چهره این منطقه رو به رشد تغیر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل