چین به شهروندانش نسبت به جاسوسی بیگانگان هشدار داد


چین به شهروندانش نسبت به جاسوسی بیگانگان هشدار داد

پکن- ایرنا- تلویزیون چین با پخش یک مستند تلویزیونی بر اساس وقایعی که رخ داده است، ضمن بازنشر چند پرونده جاسوسی بیگانگان در این کشور، به شهروندان چینی هشدار داد مراقب نفوذ جاسوسان خارجی باشند.

«سی سی تی وی» روز شنبه در گزارش خود به انواع جاسوسی های بیگانگان و چندین پرونده اشاره کرده که در جریان آن هزاران نسخه از اطلاعات نظامی کشور در اختیار بیگانگان قرار گرفته است.

بنا به این گزارش چندین نفر از اتباع چینی و خارجی به عنوان محقق و یا مترجم از سال ها قبل با یکدیگر در ارتباط بوده و به نهادهای امنیتی و نظامی چین نفوذ کرده اند.

گزارش می افزاید برخی از نهادهای نظامی و امنیتی که با شرکت های خصوصی خارجی و داخلی در چین همکاری می کرده اند، هدف این جاسوسی ها بوده اند.

تطمیع افراد برای دستیابی به شغل بهتر و یا درامد بیشتر، ارایه فرصت های شغلی، تهدید و یا تشویق اتباع چینی به همکاری و حتی ازدواج از جمله راهکارهای جاسوسی خارجی ها در چین برشمرده شده است.

گزارش تلویزیون چین به اسامی و ملیت اتباع بیگانه که در این ارتباط فعالیت جاسوسی می کردند، اشاره ای نمی کند اما تصریح کرده است فردی به نام «چن وی» مسئول یکی از شرکت های نظامی تحقیقاتی بیش از ۵ هزار نسخه اطلاعات شامل هزار و ۸۰۰ پرونده بسیار محرمانه در اختیار کشورهای دیگر قرار داده و به جرم جاسوسی به حبس ابد محکوم شده است.

«جانگ شیانگ بین» یک تبعه دیگر چین و مترجم یک وزارتخانه بوده که از سال ۱۹۹۶ به این طرف بتدریج در ارگان های تحقیقاتی، نظامی و امنیتی نفوذ کرده و با اتباع بیگانه در ارتباط نزدیک بوده و ۵ هزار و ۲۰۰ نسخه اطلاعات محرمانه را در اختیار آنها قرار داده و به همین جرم به زندان محکوم شده است.

این گزارش به شهروندان چینی بخصوص کسانی که در مراکز تحقیقاتی، امنیتی و نظامی کار می کنند و به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند تاکید و توصیه کرده است باید مراقب نفوذ جاسوسان باشند و از هر گونه درز اطلاعات به آنها جلوگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا