VPN قانونی! دسترسی به اینترنت بدون فیلتر


VPN قانونی! دسترسی به اینترنت بدون فیلتر

دسترسی به مطالب اینترنت بر اساس محدوده سنی و شغلی افراد از برنامه های اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، با تعریف جدیدی که از سوی این کارگروه صورت گرفته است، افراد بنا بر مقتضیات شغلی خود ممکن است بخواهند به سایت های به خصوصی دسترسی داشته باشند که در حال حاضر فیلتر می باشند و بر اساس بررسی های صورت گرفته باید این دسترسی برای آن ها محقق شود.

VPN قانونی! دسترسی به اینترنت بدون فیلتر

طرح جدید کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، که نام آن طرح VPN قانونی می باشد، در سال ۱۳۹۱ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح شده بود. بنا بر این طرح، دسترسی یک بچه 8 ساله نمی بایست تا با دسترسی فردی بزرگسال یکسان باشد و یا به طور مثال دسترسی یک پزشک به محتوای اینترنت باید با سطح دسترسی یک استاد دانشگاه متفاوت باشد. یک استاد دانشگاه ممکن است بخواهد تا به سایت های علمی در زمینه انتشار مقاله دسترسی داشته باشد که ممکن است این سایت ها به دلیل تحریم و یا برخی دلایل دیگر فیلتر شده باشند و یا یک پزشک بنا بر مقتضیات شغلی خود نیاز به دسترسی به محتوای پزشکی و یا فیلم های سایت هایی از قبیل یوتیوب داشته باشد که باید این دسترسی برای او فراهم شود.

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات، این طرح را ایجاد دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنا بر مقتضیات شغلی نامیده و خاطرنشان می کند که پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و ابلاغ آن، این طرح در دست اجرا قرار می گیرد و زیرساخت های لازم جهت اجرایی شدن آن فراهم می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی