نمایشگاه «هنر تمدن کشورهای اسلامی» در کویت


نمایشگاه «هنر تمدن کشورهای اسلامی» در کویت

نمایشگاه «هنر تمدن کشورهای اسلامی» باهدف نشان دادن تمدن و فرهنگ اسلامی در کویت افتتاح شد.

ه گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السیاسة، خانه «آثار باستانی اسلامی» کویت، نمایشگاه «هنر در تمدن کشورهای مسلمان» را به منظور گسترش فرهنگ انسانی و علم و دانش و به مناسبت بیست و پنجمین سال فعالیت خانه آثار باستانی اسلامی از امروز سه شنبه (14 آبان) افتتاح کرد.

افتتاح این نمایشگاه با نظارت «محمد الجبری» وزیر رسانه و «کامل العبد الجلیل» دبیرکل شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب و با حمایت شرکت نفت کویت و خانه سرمایه گذاری انجام شد.

«دلال الفضلی» مدیر اداره منابع فرهنگی و هنری گفت: در این نمایشگاه 200 قطعه تاریخی و قدیمی در معرض دید عموم قرار می گیرد که بیانگر هنر اسلامی است.

الفضلی افزود: این نمایشگاه شامل دو بخش اصلی است . یکی از بخش ها توسعه زمانی را از آغاز قرن اول هجری(هفتم میلادی) تا ظهور امپراطوری عثمانی و صفوی در ایران و مغول ها در شبه قاره هند را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بخش دوم مجموعه ای از آثار هنری در کشورهای مسلمان را در معرض دید عموم قرار می دهد، این آثار هنری شامل سنگ ها، چوب ها، شیشه ها، سرامیک، پارچه، صنایع دستی و جواهرات و زیورآلات است.

مدیر اداره منابع فرهنگی و هنری گفت: این نمایشگاه شامل بخشی مخصوص هنر جواهرسازی است. همچنین هنرهای خوشنویسی عربی نیز در بخش ویژه خوشنویسی عربی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

از سوی دیگر، «جیووانی کوراتولا» دبیر این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه باهدف معرفی طبیعت بزرگ و جنبه های مختلف فرهنگ اسلامی برگزار می شود.

کوراتولا افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه ارایه تصویری پانوراما از اشکال متنوع و گسترده هنر اسلامی و نمایش هنرهای دوران های تاریخی از قرن هشتم تا قرن 18 بوده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا پایان سال 2020 میلادی برپا خواهد بود و هر روز به جز یکشنبه ها بازدیدکنندگان می توانند زیباترین آثار باستانی و تاریخی اسلامی را مشاهده کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!