اجتماع بزرگ منتظران در حرم امام رضا(ع) همزمان با 9 ربیع‌الاول/ زنگ انتظار در مدارس مشهد نواخته می‌شود


اجتماع بزرگ منتظران در حرم امام رضا(ع) همزمان با 9 ربیع‌الاول/ زنگ انتظار در مدارس مشهد نواخته می‌شود

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب از اجتماع بزرگ منتظران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی همزمان با یوم‌الله 9 ربیع‌الاول خبر داد و گفت: نواختن زنگ انتظار در مدارس مشهد و تبیین امامت از منظر امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی ویژه یوم الله نهم ربیع الاول، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج)، عاشقان امام عصر(عج) از ساعت ۱۵ در قالب اجتماع عظیم «منتظران» در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) حضور بهم می رسانند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی تصریح کرد: مساجد و حسینیه ها و مدارس و دانشگاه های استان نیز به همین مناسبت میزبان برنامه های جشن و سخنرانی با همکاری کارشناسان بنیاد هستند. چنان که تعدادی از مربیان مهدویت در مدارس و دانشگاه ها حضور یافته و به تبیین موضوعات مهدوی می‌پردازند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با همکاری آموزش و پرورش استان زنگ انتظار در مدارس نواخته می شود، برگزاری مسابقه، جمع آوری دل نوشته ها و اعزام استادان و کارشناسان مهدویت به مدارس از دیگر فعالیت های بنیاد برای یوم الله نهم ربیع الاول است.

حجت الاسلام موسوی نسب در ادامه اعلام کرد: از دیگر فعالیت های ما در این ایام، تبیین و تحلیل نگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) درباره مساله امامت است، بررسی جایگاه امام در نظام هستی و همچنین طرح مباحث مهدوی از این منظر از برنامه های مهم ما ویژه نهم ربیع الاول است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت گرامیداشت نهم ربیع الاول به بهترین شکل ممکن، خاطرنشان کرد: این اقدام در واقع لبیک به سخن معصوم(ع) است که فرمود در عزای ما محزون و در شادی ما شاد باشید. بزرگداشت نهم ربیع الاول از طریق جشن و سخنرانی و نشست و ... تجدید بیعت با امام حی(عج) است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید