کاهش تعهدات برجامی ایران منطقی است


ماتیاس بروگمن: آمریکا و اسرائیل بر اتحادیه اروپا فشار وارد می‌کنند تا از توافق خارج شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سردبیر روزنامه آلمانی هندلزبلات ضمن منطقی دانستن اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی، افزود: آمریکا و اسرائیل بر اتحادیه اروپا فشار وارد می‌کنند تا از توافق خارج شود.
ماتیاس بروگمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت: «بدون تردید، اقدام ایران در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی، خطرناک بود. از برخی دیپلمات‌ها در برلین و همچنین اتحادیه اروپا می‌شنویم که طی روز‌های آینده نشستی درباره نحوه واکنش به اقدامات ایران در زمینه توافق هسته‌ای برگزار خواهند کرد. مشخص است که اتحادیه اروپا تحت فشار آمریکا و اسرائیل برای خروج از توافق است. از این رو، تحریم‌ها علیه ایران باید کاهش یابد.»
وی در ادامه گفت: «وقتی ایران درباره خروج از توافق هسته‌ای یا کاهش تعهدات برجامی خود سخن می‌گوید، اروپایی‌ها باید واکنش نشان دهند. من می‌دانم که اروپایی‌ها برای حمایت از روابط تجاری خود با ایران هیچ اقدامی انجام ندادند. باید نوعی اقدامات در زمینه پرداخت از طریق کانال مالی انجام می‌شد. از این رو، مواضع ایران را در زمینه اعمال فشار و تلاش برای خروج از توافق هسته‌ای به خوبی درک می‌کنم؛ اما واکنش اروپا به این شکل خواهد بود که این اقدام را به منزله نقض توافق هسته‌ای می‌دانند. اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا از طریق سازوکار‌های مشخص واکنش نشان خواهند داد یا با ایران مذاکره خواهند کرد تا سطح غنی سازی را کاهش دهد. اگر این اتفاق نیفتد، اقدامات برای خروج از توافق آغاز خواهد شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها