بازید از قسمت‌های مختلف مصلای امام خمینی (ره)


شماری از شرکت کنندگان در همایش بین المللی ضد استکباری افق نو، امروز از مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران بازدید کردند.

بازید از قسمت‌های مختلف مصلای امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،​ شماری از شرکت کنندگان در همایش بین المللی ضد استکباری افق نو، امروز از مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران بازدید کردند.
در این بازدید که هفت نفر از نخگبان واستادان خارجی همایش هم شرکت داشتند، مهمانان از قسمت‌های مختلف مصلای امام خمینی (ره) بازید کردند و با مراحل فنی ساخت آن آشنا شدند.
این افراد از ماکت های مصلی، تاریخچه مصور، گنبد و مسجد اصلی، فضای باز، محوطه مرکزی، شبستان اصلی سرپوشیده، محراب، کاشی کاری‌ها و آثار هنری خلق شده، دیدن کردند و کارشناسان درباره هر بخش توضیح دادند.
معاون اجرایی و پشتیبانی مصلی تهران در حاشیه این دیدار با بیان اینکه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران با ۲۰۰ هکتار وسعت در قلب تهران از مراکز بزرگ عبادی فرهنگی است، گفت:: برای مصلی علاوه بر کاربری عبادی سیاسی نماز جمعه؛ کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.
آقای حقانی با اشاره به اینکه ان شاء الله با تکمیل مصلی، این مجموعه به مرکزی بزرگ برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده ایرانی اسلامی تبدیل خواهد شد، افزود: تلاش می‌کنیم از نخبگان مراسم‌های بین المللی تهران و گردشگران خارجی ورودی به کشور برای بازدید از این مجموعه بزرگ تمدنی ایرانی اسلامی نیز دعوت کنیم تا با آن آشنا شوند.
وی به ابعاد مختلف معماری مصلی و مراحل ساخت آن اشاره کرد و گفت: ایوان بزرگ مصلی بزرگ‌ترین ایوان بدون پایه جهان اسلام است که با تکیه بر معماری اصیل ایرانی اسلامی به دست دکتر سید پرویز مؤید عهد طراحی شده است.
در این بازدید استادان و نخبگان ضد استکباری و ضد صهیونیستی از کشور‌های بلژیک، فرانسه، کانادا، ایتالیا، ایرلند، اسکاتلند و لهستان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج