استفاده از ظرفیت رسانه برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف/هدایت خیرین به سمت نیازمندی های جامعه


استفاده از ظرفیت رسانه برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف/هدایت خیرین به سمت نیازمندی های جامعه

کلانتری به نهادینه سازی فرهنگ عمومی وقف تاکید کرد و گفت: وقف حل بسیاری از مشکلات گروه هایی از جامعه را توسط خیرین میسر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۲ آبان) در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه وقف به تبیین جایگاه، تاثیر وقف و نظام مدیریت آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقف در متون دینی ما بسیار جایگاه مهم و اثرگذاری دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اوقاف به عنوان متولی این مسئله، مسئولیت و بار امانتی بزرگ و حساس برعهده دارد و باید با تمام توان برای ترویج و نهادینه سازی وقف تلاش کند.


وی با اشاره به اینکه وقف در بسیاری از فعالیت ها می تواند کارگشا باشد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وقف در حوزه ازدواج جوانان و اشتغال، کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی منشاء خدمات ارزنده ای باشد.


کلانتری با بیان اینکه آنچه که حائز اهمیت بوده جایگاه و ارزش وقف است، ادامه داد: صدا و سیما، اصحاب رسانه، سایت های خبری، مطبوعات و خبرگزاری ها و کسانی که تریبون در اختیار دارند، بهترین عاملین و تاثیرگذاران در تشریح، تبیین، تحکیم و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در امر خیر و وقف هستند، تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه و مردم باید ارزش و اهمیت وقف و اثرات و برکات آن را به خوبی بدانند تا مشارکت کنند، نسبت به هدایت خیرین به سمت وقف هایی که عام المنفعه باشند تاکید کرد.


وی در خصوص موقوفاتی که در شهر یاسوج و استان مشکلاتی دارند هم گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا موقوفاتی که مردم به صورت عمومی از آن بهره مند هستند و مشکلاتی دارند، مسائل فنی و تخصصی آن با حوزه مربوطه مطرح تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟