واحدهای تولیدی مناطق محروم در سایت بهین‌یاب ثبت نام کنند


واحدهای تولیدی مناطق محروم در سایت بهین‌یاب ثبت نام کنند

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحدهای تولیدی مستقر در مناطق کمتر برخوردار و محروم جهت تامین سرمایه در گردش از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 97 می‌توانند با ثبت نام در سایت «بهین‌یاب» از تسهیلات با نرخ کارمزد 12 درصد بهره‌مند شوند.

ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال و پس از ابلاغ طرح رونق تولید از اواخر مرداد سال جاری تا کنون ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳۴ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ طرح رونق تولید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۲۰ واحد تولیدی استان جهت تامین سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سایت «بهین‌یاب» ثبت نام کردند.

فغفوری افزود: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته ۱۰۲ واحد نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ واحد و طرح تولیدی نیز هم‌اکنون در مرحله تکمیل پرونده و بررسی بانکی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تسهیلات این واحدها تا پایان دی سال جاری پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، محور توسعه این استان را بخش صنعت خواند و گفت: بر اساس آخرین آمار ارزش افزوده که در سال ۹۴ انجام شده، استان زنجان ۳۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت و یک درصد از بخش معدن را دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار و ۸۳۴ درخواست جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۸ هزار نفر در استان زنجان وجود دارد.

فغفوری خاطرنشان کرد: شمار پروانه‌های بهره‌برداری نیز یک هزار و ۱۹۶ پروانه با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۲ هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ترانسفورماتور، سیم و کابل، شمش روی و فولاد، انواع سنگ تزئینی ساختمانی و محصولات سلولزی مهمترین تولیدات این استان بوده و زنجان، پتانسیل خوبی در صنعت نساجی دارد.

وی با بیان اینکه به‌رغم فشارها و محدودیت‌های دشمن و اِعمال تحریم‌ها زنجان، وضعیت خوبی در بخش صنعت دارد، گفت: در سال جاری تا کنون ۴۳۸ جواز تاسیس و توسعه صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد در تعداد جواز و ۴۸ درصد نیز در حجم سرمایه‌گذاری، افزایش یافته است.

فغفوری اظهار داشت: ساخت کالاهای بتنی و گچی، ریسندگی و انواع محصولات سلولزی، اولویت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار صنعتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)