13 آبان روز بصیرت ملت ایران است


13 آبان روز بصیرت ملت ایران است

کاشان- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان، 13 آبان را نماد استکبار ستیزی ملت ایران دانست و گفت: شناخت این روز از بیش از نیم قرن با بصیرت مردم کشور شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

علیرضا رضازاده روز دوشنبه در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج این شهر افزود: آمریکا امروز هم با ادامه بدعهدی‌ها، برخلاف حقوق بشر رفتار می‌کند.

وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته با در اختیار داشتن بیشترین سلاح کشتار جمعی در اصلی‌ترین جنگ‌های جهان بصورت مستقیم نقش داشته است و تاکنون بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از انسان‌ها را در جنگ‌ها اعم از جنگ‌هایی که مستقیم در آن شرکت داشته و چه غیر مستقیم به کشتن داده است.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان تبعید امام راحل به ترکیه در ارتباط با سخنرانی کاپیتالاسیون، قانونی که اجازه نمی‌داد تخلف‌های مستشاران آمریکایی را بتوان در ایران پیگیری کرد، شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران را سه واقعه مهم روز ۱۳آبان برشمرد و تصریح کرد: اسناد بدست آمده سفارت آمریکا در تهران که به لانه جاسوسی شهرت یافت، در ۷۰ جلد کتاب به رشته تحریر درآمده است که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند این اسناد برای روشنگری باید در مدرسه‌های کشور تدریس شود.

وی یادآور شد: این سندها را که از بین برده بودند، دانشجویان از لانه جاسوسی بیرون کشیدند و پس از ترمیم و بازخوانی مشخص شد، بسیاری از اختلاف‌ها، فتنه‌ها و شهادت‌ها قبل از تسخیر این لانه جاسوسی، در آنجا هدف‌گذاری شده بود.

رضازاده تاکید کرد: دیدگاه امروز جمهوری اسلامی بر این سه رویداد مهم آن مبارزه با استکبار و استکبارستیزی است و اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا چون این آمریکا، همان آمریکای ۵۵ سال قبل است اما به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان در جهان ذلیل و قدرتش خیلی ضعیف‌تر و وحشی‌تر شده است.

وی گفت: اکنون اتفاق‌هایی که در داخل کشور عراق رخ می دهد به گفته عراقی‌ها، منشا آن سفارت آمریکا در این کشور است و اتفاق‌هایی که در کشور مصر افتاد و انقلاب آن را به انحراف کشاند، کلید آن در سفارت آمریکا زده شد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان تاکید کرد: اگر سفارت آمریکا در ایران فتح نمی‌شد، بطور یقین، انقلابی در ایران باقی نمی‌ماند و به همین علت امام راحل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند.

وی بیان کرد: اگر مردم ایران امروز فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند منظور دولتمردان این کشور است که همواره با بدعهدی در مناطق مختلف جهان میلیون‌ها نفر را به خاک و خون کشانده‌اند.

رضازاده تصریح کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر کشته شدن انسان‌ها، مرگ بر بدعهدی‌ها، مرگ بر تروریست اقتصادی و مرگ بر تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه داروهاست.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان کاشانی از میدان ۱۵ خرداد شروع شد و در محل مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج این شهر خاتمه یافت.

۳۰۹ نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان در راه اعتلای اسلام به شهادت رسیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش