عضویت 195 واحد تولیدی و صنفی در خوشه شیرینی سنتی قزوین


عضویت 195 واحد تولیدی و صنفی در خوشه شیرینی سنتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: 260 واحد تولیدی، صنفی و خانگی تولید شیرینی سنتی در استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد، 195 واحد در حال فعالیت هستند.

حمیدرضا خانپور - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین - اظهار کرد: در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب‌وکار خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین و با هدف تولید صنعتی شیرینی سنتی جهت تولید در حجم بالا، تشکیل کنسرسیوم فروش و صادرات شیرینی سنتی، افزایش کیفیت از طریق آموزش و اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی نظارت بر بسته‌بندی مناسب، بازاریابی و فروش خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین راه‌اندازی و فعال‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات اساسی بعد از راه‌اندازی خوشه شیرینی سنتی افزود: برگزاری استارت‌آپ شیرینی سنتی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، همایش ذینفعان خوشه شیرینی سنتی، برگزاری دو تور صنعتی، دوره‌های آموزشی تخصصی، آغاز پروژه فروش آنلاین شیرینی سنتی (سایت) از مهم‌ترین اقدامات خوشه شیرینی سنتی به شمار می‌رود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین از حضور تعدادی از اعضای خوشه شیرینی سنتی با حمایت این شرکت در چهار نمایشگاه داخلی و دو نمایشگاه خارجی در طول هفت ماه گذشته خبر داد.

خانپور عنوان کرد: افزایش سرمایه اجتماعی در بین اعضای خوشه و حساس سازی موضوع توسعه خوشه شیرینی سنتی در بین مدیران استان، واگذاری ایجاد شهرک شیرینی قزوین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ترغیب اعضا به توسعه کسب‌وکار و تغییر از سطح تولید کارگاهی به کارخانه تولید و بسته‌بندی شیرینی، توسعه بازار به خارج از محدوده قزوین از عمده‌ترین تحولات بعد از شکل‌گیری خوشه شیرینی سنتی در استان قزوین بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)