شهید دادور قلاتی: اگر اسلام از دستمان برود روسیاه می‌شویم


شهید دادور قلاتی: اگر اسلام از دستمان برود روسیاه می‌شویم

بندرعباس- ایرنا- شهید محمد دادور قلاتی یکی از شهیدان دفاع‌مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش آورده است: اگر اسلام از دستمان رفت روسیاه می‌شویم و تمام ابرقدرت‌های جهان ما مسلمانان را زیر سلطه خودشان قرار می‌دهند.

شهید محمد دادور قلاتی یادگار حسین و کنیز ۲۰ آبان ۱۳۴۶ در روستای قلات بالا از توابع بندرعباس به دنیا آورد و در شغل کشاورزی گاهی همپای پدر و مادرش بود.

وی در سال‌های ۵۳ وقتی به سن هفت سالگی رسید به مدرسه رفت و با درس و مشق مانوس شد و زمانی که رژیم بعث عراق به کشورمان حمله کرد او یک نوجوان ۱۳ ساله بود خود را برای مقطع دوم راهنمایی آماده کرده بود.

شهید دادور قلاتی تحصیلات خود را تا سال دوم دانش‌سرای تربیت معلم ادامه داد و به عنوان یک بسیجی در جبهه نیز حضور داشت ،این دانش‌آموخته سال دوم دانش‌سرای تربیت معلم سرانجام ۲۰دی سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

پیکر این دانشجوی شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۷۶ پس از جستجو، در زادگاهش به خاک سپرده شد.مزار این شهید در روستای قلات بالا از توابع شهرستان بندرعباس قرار دارد.

شهید محمد دادور قلاتی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: همین‌طوری که همه ما باید رمز پیروزی را باید پیدا کنیم یکی از رمزهای بزرگی که بالاترین رمز است، قضیه سیدالشهدا(ص) است که نهضت باید حفظ شود.

وی افزوده است: امام حسین به واسطه شخصیت عالی قدرش و به واسطه شهادت قهرمانانه‌اش مالک قلب‌ها و احساس‌های صدها میلیون انسان است؛ اگر انسان برای این مخزن بزرگ یعنی رهبران مذهبی و احساس کردن روح‌های با روح عظیم حسینی بهره‌برداری صحیح کنند، جهان اصلاح خواهد شد.

این شهید بیان داشته است: من به تمامی مسلمانان می‌گویم که شهادت یکی از رکن‌های انقلاب اسلامی است، شهادت یکی از ستون‌های است که ما به آن تکیه کرده‌ایم. انقلاب اسلامی نیز برپایه شهادت استوار است.

شهید دادور قلاتی توضیح داده است: فهم شهادت بدون فهم معنی ایمان ممکن نیست؛ اگر اسلام از دستمان رفت روسیاه می‌شویم، بیچاره، درمانده، خجالت‌زده و تمام ابرقدرت‌های جهان ما مسلمانان را زیر سلطه خودشان قرار می‌دهند و اسلام را زیر پا می‌گذارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است؟