در حال حاضر وبسایتهای خودرویی و رسانههای اجتماعی احتمالاً پُر از تجربهٔ رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است و بسیاری شوکه شدهاند که چقدر این ماسل کار 760 اسب بخاری خوب است. در همین حال، فورد نیز سرانجام رسماً شتاب صفر تا 96 کیلومتر این ماشین را اعلام کرده که برابر با تنها 3.3 ثانیه است. هرچند این شتاب قابلتوجهی است اما بااینحال تنها کمی از GT500 قبلی سریعتر است زیرا شتاب رسمی شلبی 662 اسب بخاری مدل 2014 برابر با 3.5 ثانیه بود. هرچند شاید تنها دودهم ثانیه بهبود شتاب شلبی جدید آنهم با وجود برخورداری از 100 اسب بخار قدرت بیشتر خیلی ناچیز به نظر برسد اما صادقانه بگوییم این اختلاف جزئی کاملاً مناسب به نظر میرسد خصوصاً با توجه به اینکه حداکثر سرعت GT500 جدید هم از نسل قبلی کمتر است.
بااینحال ممکن است برخی فورد را به خاطر ساختن خودرویی که از یک مدل پنجساله چندان سریعتر نیست سرزنش کنند اما این کار هرگز درست نیست زیرا خودروهایی که در آنها پیشرانه در جلو قرار دارد و نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود، در شتاب گیری اولیه همواره با مشکل کشش مواجه هستند و حتی مقدار فراوانی اسب بخار و بهترین لاستیکهای خیابانی هم نمیتوانند بر عدم کشش مناسب غلبه کنند. یکی از راههای حل این مشکل کاری است که شورلت با کوروت انجام داد یعنی انتقال موتور به عقب اما در خودروهای موتور جلو هم مثل دوج چلنجر دیمن با استفاده از تعلیق فوقالعاده نرم میتوان وزن بیشتری را به عقب خودرو انتقال داد.
اما از شتاب اولیه که بگذریم، برتری اصلی GT500 جدید بر نسل قبلی در مسافت 400 متر است یعنی جایی که با زمان 10.7 ثانیه، تقریباً یک ثانیهٔ کامل از شلبی قدیمی سریعتر است؛ بنابراین اینجا 100 اسب بخار قدرت بیشتر و گیربکس دوکلاچه خود را نشان میدهند. در مورد حداکثر سرعت نیز هرچند نسل قبلی میتواند به 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما از پکیج آئرودینامیکی نسل جدید برخوردار نیست و تنها در مسیری طولانی و بسته میتواند به این سرعت دست پیدا کند درحالیکه با GT500 جدید میتوان در پیستها و یا حتی برخی جادههای پیچدرپیچ از داونفورس بیشتر لذت برد.