الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای در راستای اقتصاد مقاومتی است


الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای در راستای اقتصاد مقاومتی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای تسهیل ارائه خدمات و صرفه‌جویی را به دنبال داشته و در راستای اقتصادی مقاومتی است که بهره‌وری را بیش از گذشته ارتقاء می‌دهد.

خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز بیمه سلامت افزود: یکی از شقوق توسعه پایدار و انسان محور، مقوله توسعه انسانی است که در آن سه حوزه آموزش، سلامت و امید به زندگی اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: زمینه‌های تحقق، پویایی و پایداری سه حوزه مطرح شده صرفا به دانشگاه های علوم پزشکی و یا به سازمان بیمه سلامت اختصاص ندارد چرا که حوزه سلامت یک رویکرد عام و همه جانبه است، یعنی دولت ها باید بسترهای خدمت رسانی و تسهیل‌گری در خدمت رسانی مردم را فراهم کنند تا بتوانند انسان های توسعه یافته داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: برای پایداری حوزه های یاد شده سازمان های بیمه‌گر ظهور و بروز می یابند، ضمن آنکه در نظام اجتماعی باید به مقوله سلامت و خدمات آن توجه کرد و از طرفی همگانی کردن سلامت، تامین حقوق شهروندی، رضایتمندی در جامعه امنیت روانی و سلامت روانی را به دنبال دارد و به همین دلیل بیمه ها مکمل نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین سلامت هستند.

وی اظهار داشت: در دنیای امروزی بیمه جایگاه خاص خود را دارد و در کشورمان نیز به مقوله بیمه سلامت توجه جدی شده و رویکرد دولت در این بخش اصلاح ساختار سلامت در جامعه و دیگری همگانی کردن بیمه است.

مرادی نافچی افزود: هم اکنون در ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی، حدود ۹۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه و ۱۰ میلیون نفر نیز فاقد بیمه هستند که مشکل امروز این است که مساله همپوشانی باید برطرف شود، یعنی اینکه به بخشی از جامعه به ویژه دهک های پایین که نمی توانند از خدمات بیمه استفاده کنند، باید توجه بیشتری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر اساس افکارسنجی انجام شده طی سال های گذشته در کشور میزان اعتماد اجتماعی ۱۰ گروه مرجع مورد بررسی قرار گرفت که پزشکان در رده های بالاتری قرار داشتند و در این میان الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای صیانت از جایگاه و میزان اعتماد جامعه به پزشکان را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده از تلاقی بخش خصوصی و دولتی می تواند انحراف معیاری ایجاد شود و برای تحقق ماموریت ها و خدمتگزاری عالمانه تر در حوزه سلامت، الکترونیکی کردن خدمات اقدامی مثبت بشمار می رود.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس باید پوشش خدمات درسطوح یک، ۲ و سه ۱۰۰ درصد انجام گیرد و در این ارتباط الکترونیکی کردن خدمات در بیمه سلامت اقدامی خوب بشمار می رود اما از نقطه مطلوب فاصله دارد.

مرادی نافچی با بیان اینکه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری‌ترین کالاها یعنی دارو را تحریم کرده اند افزود: تلاش برای پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات بیمه ای از جمله نیاز کنونی در شرایط فعلی جامعه محسوب می شود.

وی یادآوری کرد: پیوند، ارتباط و تعامل بین مراجع خدمت رسان در حوزه سلامت و بیمه ها باید بیش از گذشته تقویت شود و در شرایط کنونی نیز تاخیر در پرداخت هزینه ها از سوی سازمان های بیمه ای به مراکز بهداشتی و بیمارستانی زیبنده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر این مبنا، سازمان بیمه سلامت کشور فاصله پرداختی ها به مراکز بیمارستانی را کاهش دهد که تحقق این مهم تسهیل‌گری خدمات به بیمار و جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.

هفته بیمه سلامت جهت آشنایی بیشتر مردم، بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت با خدمات ارائه شده توسط سازمان سه تا ۹ آبان با عناوین توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری نامگذاری شده است.

در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر از شهروندان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند که در طی سال ۱۹۵ میلیون بار به ۴۵ هزار ارائه دهنده خدمات سلامت در سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟