متولی خاصی در حوزه موسیقی کودک وجود ندارد


متولی خاصی در حوزه موسیقی کودک وجود ندارد

‌یک فعال موسیقی در خراسان جنوبی با بیان اینکه گفت: متولی خاصی برای حوزه کودک و نشر آموزش موسیقی برای این سنین وجود ندارد.

‌مرجان عنانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۸۶ در حوزه موسیقی فعالیت خود را آغاز کردم و پدرم در این راه بسیار به من انگیزه و جهت داد.

وی با بیان اینکه زیر نظر اساتید بزرگی آموزش‌ها را دیدم، افزود: ویولن ساز تخصصی من بوده و با علاقه در این حوزه فعالیت دارم.

این فعال حوزه موسیقی که به کودکان نیز آموزش می‌دهد، تصریح کرد: برای آموزش موسیقی به کودکان باید آرامش و علاقه داشت چراکه کار بسیار سختی است.

عنانی با بیان اینکه همه کودکان استعداد یادگیری موسیقی را دارند، افزود: والدین نقش مهمی در مسیریابی کودک خود در حوزه موسیقی دارند چراکا والدین هستند که از کودک یک شخصیت موفق می‌سازند.

وی با اشاره به آموزش‌پذیری کودک، اظهار کرد: کودک از یک سالگی می‌تواند در این حوزه آموزش ببیند، اما نحوه آموزش باید متناسب با سن باشد که این امر باید مدنظر مربیان قرار گیرد.

این فعال حوزه موسیقی بیان کرد: در حوزه آموزش به کودک، مربی علاوه بر تخصص موسیقی باید علم روانشناسی نیز داشته باشد تا بتواند با کودک ارتباط برقرار کند.

عنانی اظهار کرد: باید محیط کلاس محیط امنی بوده و باید مربی به موقع مراحل روانشناسی را درک و طی کند.

وی با بیان اینکه نباید اصول موسیقی را برای کودک دیکته کرد، تصریح کرد: کودک تا زمانی که با مربی ارتباط برقرار نکند، آموزش‌پذیر نخواهد بود.

این فعال حوزه موسیقی در پاسخ به این سوال که کودک چرا باید موسیقی بیاموزد، بیان کرد: موسیقی آرامش را برای کودک به ارمغان آورده و برای هوش ریاضی کودک مفید است.

عنانی ادامه داد: علاوه بر این، احساسات از طریق ساز موسیقی بیان می‌شود و با نیمکره چپ مغز، کودک اصول ریاضی را در کار با ساز بکار می‌گیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر باورپذیری عموم و فرهنگ‌سازی مناسب برای موسیقی افزایش یافته و مردم استقبال بسیاری از آموزش‌ها دارند.

این فعال حوزه موسیقی اظهار کرد: متولی خاصی برای حوزه کودک و نشر آموزش موسیقی برای این سنین وجود ندارد.

عنانی با بیان اینکه فعالان موسیقی حمایت نمی‌شوند، تصریح کرد: باید آموزش موسیقی به کودکان در مدارس با رعایت اصول و ضوابط و چارچوب‌های خاص مدنظر متولیان قرار گیرد.

وی افزود: اساتید برجسته‌ای در بیرجند در این حوزه وجود دارند و این علم با وجود آنان زنده است که می‌توان از آنان برای آموزش موسیقی بهره برد.

این فعال حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: وجود مراکز فرهنگی چون فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی در ترویج این رشته‌های هنری در جامعه و فرهنگ سازی برای آموزش آن‌ها در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات