آبگرفتگی در 21 استان طی امروز و فردا


آبگرفتگی در 21 استان طی امروز و فردا

آبگرفتگی در 21 استان طی امروز و فردا سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی طی امروز و فردا در 21 استان هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛ توصیف سامانه مورد انتظار: تداوم فعالیت بارشی در کشور نوع مخاطره: بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش...

آبگرفتگی در ۲۱ استان طی امروز و فردا

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی طی امروز و فردا در ۲۱ استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه مورد انتظار: تداوم فعالیت بارشی در کشور

نوع مخاطره: بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد

منطقه اثر:

امروز: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم، همدان، مرکزی، شمال لرستان، شمال ایلام، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی

فردا: نیمه شرقی خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب شرق و شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان

اثر مخاطره: اختلال در تردد شهری و مه آلود شدن جاده های کوهستانی، در برخی مناطق آبگرفتگی معابر عمومی

سازمان هواشناسی کشور به هموطنان توصیه کرده هنگام تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی احتیاط لازم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

در مهرماه سال گذشته، بارش ۲۵۰ میلیمتری باران در شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس در مدت کوتاهی به سیلاب تبدیل شد و خسارت‌های فراوانی به بار آورد.
در شهرستان نوشهر علاوه بر خسارات در دو روستای بخش کجور و ۲۲ روستای بخش مرکزی، موجب تخریب پل کمربندی بر روی رودخانه ماشلک و در نتیجه فوت راننده کامیون شد. از زمان سیل مهرماه ۹۷ تاکنون یکسال می‌گذرد اما هنوز در بسیاری از مناطق سیل‌زده غرب مازندران خسارات سیل جبران نشده و پیامدهای آن پابرجاست.

بارندگی شب گذشته و امروز نیز موجب آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در حوزه شهر و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر از جمله روستای مزگا شده است.

سیلاب و طغیان رودخانه در روستای مزگا بخش مرکزی نوشهر تقریبا قصه پر غصه دیرینه است که نه کسی را خواب می‌برد نه درس عبرتی برای متجاوزین به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این روستای گردشگری می‌شود. تجاوز به انهار کشاورزی در روستای مزگا در تصرف ویلاداران خود عاملی شده تا آب‌گرفتگی در معابر روستا همچنان در مزگا باقی بماند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئال در یک قدمی قهرمانی لالیگا