پیاده روی ایلامی ها به سمت امامزادگان در آخرین روز از ماه صفر


پیاده روی ایلامی ها به سمت امامزادگان در آخرین روز از ماه صفر

ایلام - ایرنا - همزمان با آخرین روز ماه صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) آئین پیاده روی مردمی به سمت شماری از امامزادگان در مناطق مختلف این استان امروز برگزار شد.

این آیین در مرکز استان در قالب پیاده روی به سمت امامزاده علی صالح(ع) با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم ایلام برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین که از عموم مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد و کودک و نوجوان بودند مسیر 40 کیلومتری ایلام تا امامزاده علی صالح(ع) واقع در شهرستان مرزی مهران را پیاده پیمودند.

به منظور تسهیل در تردد عزاداران در این مراسم تمهیدات ویژه ترافیکی اعمال و در طول مسیر پیاده روی، از سوگواران امام رضا(ع) با شربت، خرما و غیره پذیرایی انجام شد.

همچنین مراسم پیاده روی عزاداران همزمان با آخرین روز از ماه صفر در شهرستانهای دهلران و دره شهر به سمت امامزاده سید فخر الدین(ع) و امامزاده سید سیف الدین(ع) برگزار شد.

در این آیین ها شمار زیادی از مردم با گذر از مسیرهای منتهی به صحن امامزادگان با پای پیاده ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام رضا(ع) ابراز کردند.

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام نیز آیین های ویژه عزاداری امام رضا(ع) در امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع) و سید فخرالدین(ع) با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و عزادارانی که مسیر رسیدن به این اماکن متبرکه را با پای پیاده پیموده بودند، برگزار شد.

آیین های عزاداری آخرین روز از ماه صفر در تمامی شهرستان های استان ایلام نیز برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز