اسلام ناب نسخه نجات‌بخش انسان است


اسلام ناب نسخه نجات‌بخش انسان است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: ائمه اطهار (ع) با تمام وجود تلاش کردند که اسلام ناب محمدی را به دست ما برسانند و امروز باید قدر آن را بدانیم چون تنها نسخه ناجی انسان در دنیا و آخرت این اسلام است.

حجت الاسلام محمد مختاری روز سه‌شنبه در آیین عزاداری شهادت امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند افزود: گاهی برای بعضی مومنان، این سئوال پیش می‌آید که مگر در زمان بنی امیه و بنی عباس مردم نماز نمی‌خواندند، روزه نمی‌گرفتند یا قرآن نمی‌خواندند.

وی گفت: در زمان بنی امیه به حسب ظاهر همه شئونات اسلامی رعایت می‌شد اما یزید که گستاخ‌تر از همه آنان بود، ظاهر اسلام را هم رعایت نکرد که امام حسین (ع) او را دفع کرد و بقیه خلفای جور اموی جرات هنجارشکنی به طور علنی را نداشتند و ظواهر اسلامی را در جامعه اسلامی رعایت می‌کردند.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در زمان ما، امام خمینی (ره) با اقتدا به اجداد پاکش با طاغوت زمان درگیر و موفق شد با استفاده از ذخیره ۱۴۰۰ سال غربت و مظلومیت اسلام ناب، انفجار نور ایجاد کند و طاغوت را به زباله‌دانی تاریخ بیاندازد.

وی افزود: یکی از محکمات و حقایق روشن تاریخ اسلام این است که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) ۱۴ معصوم پاک با بنی امیه و بنی عباس و کسانی که به عنوان خلیفه و امیرالمومنین بر جایگاه پیامبر تکیه زده بودند، پیوسته پیکار می‌کردند.

حجت الاسلام مختاری گفت: بعد از غیبت امام زمان (عج) هم عالمان ربانی در طول تاریخ با سلاطین و پادشاهان درگیر بودند و این یک واقعیت تاریخی است و ۱۴ معصوم ما در مبارزه با دشمنان اسلام به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) در مبارزه با بنی امیه و امام هشتم (ع) در مبارزه با بنی عباس به شهادت رسیدند و همه ائمه اطهار در این مسیر مسموم یا مقتول شده و به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم در دوره بنی عباس، مسلمان بودند و دین و ایمان داشتند اما ائمه اطهار به طور جدی با حکومت‌های اموی و عباسی درگیر بودند چون قضیه این بود که ائمه از اسلام اموی و عباسی رضایت نداشتند.

وی افزود: در زمان طاغوت پهلوی هم نماز و روزه بود و در برهه‌ای از زمان رضاخان بی‌سواد با تقلید از آتاتورک (رهبر ترکیه) به دنبال ایجاد نظام ضددین بود و دستور کشف حجاب را داد اما پسرش به شکل جنگ نرم راه پدرش را ادامه می‌داد و در ظاهر خود را مسلمان، شیعه و معتقد به امام رضا (ع) نشان می‌دادند و اسامی آنان قیدی از امام رضا را داشت اما امام راحل برای این قیام کرد که نسخه اصلی اسلام ناب محمدی را پیاده کند.

وی گفت: بصیرت بالاتر از معرفت به اصول و کلیات است و به معنای نکته‌سنجی و تشخیص اصل از بدل است که اهل بیت (ع) این بصیرت را داشتند و می‌دانستند اسلامی که بنی امیه و بنی عباس در راس آن هستند، اسلام اصلی نیست و اسلام تقلبی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: متاسفانه بیشتر مردم این احساس را نداشتند و همین موجب شد که از اهل بیت حمایت های لازم را نکنند، اگر کسانی صرفا به ظواهر دین بی‌اعتنایی می‌کردند، مردم در مقابل آنها قیام می‌کردند اما تفهیم این امر که اسلام بنی امیه و بنی عباس اسلام ناب نیست، کار دشواری بود.

وی گفت: در کربلا برای مبارزه تنها ۷۲ نفر در کنار امام حسین (ع) آماده شدند و بقیه مردم می‌گفتند فرقی ندارد که یزید یا امام حسین (ع) خلیفه باشند چون مردم نماز خوانده و به حج می‌روند و مشکلی برای اسلام ایجاد نمی‌شود.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب نیز امام خمینی (ره) با بینش دقیق خود تشخیص اجداد پاک خود را داشت و می‌دانست اسلام پهلوی و طاغوتی تقلبی است و دیانت واقعی نیست.

مختاری افزود: امروز عربستان خود را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و خادم‌الحرمین معرفی می‌کند و میلیون‌ها زائر هر سال دور خانه خدا طواف می‌کنند اما خاصیتی برای دنیای اسلام ندارد.

وی گفت: عربستان نوکری استکبار را می‌کند و گاو شیرده ایالات متحده آمریکا و اسرائیل هستند که به نیابت و نوکری از استکبار شب و روز یمن را بمبباران و دینای اسلام را درگیر جنگ می‌کنند و این اسلام، همان اسلام تقلبی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اسلام اصیل اینگونه نیست و می‌گوید اگر بشنوی که مسلمانی فریادخواهی می‌کند و به دادش نرسی مسلمان نیستی در حالی که امروز عربستان اسلحه آمریکا را در دست گرفته و مسلمانان را نابود می‌کند.

وی گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های اسلام ناب و تقلبی این است که در اسلام ناب، تولی و تبری و حب و بغض فی الله وجود دارد.

وی افزود: اسلام اصیل تولی و تبری دارد و براساس اسلام اصیل موجود کامل خداوند و یگانه هستی خداست که خدا در ذات و صفات یکتا و تنها موجود قابل پرستش است که هیچ فاعل مستقلی غیر او در عالم نیست و همه چیز تحت اشراف و اذن و علم خداست و فقط باید به خدا عشق ورزید و از او اطاعت کرد.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: در راس هرم هستی خداوند است و براین اساس باید محبت‌ها و اطاعت‌ها بر محور خدا شکل گیرد و ما بدون اذن خدا از هیچ کس نباید اطاعت کنیم و اگر این امر به خوبی اجرا شود یعنی اسلام ناب پیاده شده است.

وی گفت: امروز هم اگر در نظام اسلامی می بینیم که زشتی و فساد وجود دارد به این دلیل است که افرادی با انتخاب یا انتصاب آمده‌اند که متقلب بوده و موحد ناب نیستند وارد گردونه انقلاب شده‌اند اما باور ندارند همه چیز خداوند است و در اسلام تقلبی همه چیز خداوند نبوده بلکه همه چیز حاکم، باند و گروه حاکم است.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر خداوند فراموش شد این همان اسلام تقلبی است هرچند افراد نماز بخوانند و روزه هم بگیرند.

وی مهمترین ویژگی اسلام ناب را خدامحوری و آخرت محوری برشمرد و بیان کرد: هرکس خداباور است آن فرد اهل اسلام ناب است و هرکس به دنیا، ریاست و قدرت و باند باور داشته باشد آن فرد به دنبال اسلام تقلبی است.

حجت الاسلام مختاری گفت: امام خمینی(ره) اسلام تقلبی و طاغوتی را بیرون کرد اما نتوانست همه مردم را اهل اسلام ناب کند چون عده زیادی انقلاب ایشان را باور نکردند البته توده‌های مردم همدل شدند و طاعوت را کنار زدند اما در سران، نخبگان و مدیران چه بسا کسانی هستند که صرفا به دنبال قدرت هستند و برای آنها فرقی ندارد که حکومت جمهوری اسلامی و یا طاغوت باشد چون آنها قدرت و دنیا را می‌خواهند.

وی اظهار داشت: همین افراد گاهی اسلام ناب ما را بدنام می‌کنند و متاسفانه گاهی ما هم فریب می‌خوریم و به کسانی رای می‌دهیم که هیچ باوری نسبت به اسلام ناب ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی