لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه‌های گلستان پس از سیلاب امسال


لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه‌های گلستان پس از سیلاب امسال

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون و پس از سیلاب سالجاری، حدود 153 کیلومتر از رودخانه ها و مجاری آبی استان لایروبی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه ای گلستان، حسین دهقان اظهار کرد: مقاطعی که پس از سیلاب سال ۹۸ در ۵ حوضه آبریز استان نیاز به لایروبی دارند، شناسایی شد، در مجموع بیش از هزار کیلومتر بود که وارد سامانه سجاد شده و اعتبار مورد نیاز برای این لایروبی ها نیز مشخص شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت بهبود ظرفیت آبگذری رودخانه ها، به دلیل انباشت و رسوب در رودخانه ها پس از سیل سال جاری، دولت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد به شرکت آب منطقه ای استان ابلاغ کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با توجه به اهمیت موضوع لایروبی رودخانه ها در حین سیلاب، در مدت مذکور حدود ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه ها ومجاری آبی استان لایروبی شد و پس از پایان سیل نیز این اقدام ادامه دارد.

دهقان گفت: با توجه به هزینه بالای لایروبی ها، اگر مجموع لایروبی حین سیلاب و اقدامات لایروبی پس از سیلاب شرکت آب منطقه ای را در نظر بگیریم، معادل اعتبار ابلاغی کار صورت گرفته است و قانونا باید اعتبارات تکمیلی که در سامانه سجاد وارد شده، ابلاغ تا فعالیت ها ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازسازی تاسیسات آبی خسارت دیده نیز ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که حدود ۵۰ درصد تخصیص داشت. در این حوزه، تاسیسات و مخازن، شبکه های آبیاری و زهکشی و تاسیسات برقی و مکانیکال و... نیاز به مرمت و بازسازی دارد که پروژه ها مشخص و در سامانه سجاد تعریف شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری