انتقال هوایی قلب اهدایی از بوشهر برای پیوند به بیمار نیازمند در تهران


انتقال هوایی قلب اهدایی از بوشهر برای پیوند به بیمار نیازمند در تهران

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در عملیاتی حساس با هماهنگی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت قلب دهنده 19 ساله بوشهری به تهران منتقل و به گیرنده‌ای که به مدت یک‌ماه در بیمارستان تهران بستری بود، پیوند شد.

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهدی شادنوش در تکمیل این خبر گفت: با هماهنگی مرکز فراهم آوری قلب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قلب اهدا کننده از این استان به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و در بدن بیمار نیازمندی جای گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات انتقال این عضو پیوندی، با هماهنگی اداره پیوند وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور و آشیانه جمهوری اسلامی صورت گرفت.

شادنوش ادامه داد: کبد و دو کلیه فرد اهداکننده نیز به شیراز برای دیگر بیماران نیازمند فرستاده شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها با اشاره به اینکه این دهمین انتقال قلب هوایی در سال جاری بوده است، گفت: عملیات انتقال عضو پیوندی بین استانی با تلاش مستمر دانشگاه های علوم پزشکی در حال انجام است و این بار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دهمین انتقال عضو اهدایی بین استانی در سال جاری، عملکرد مناسبی داشته و با تلاش مرکز فراهم آوری این دانشگاه انتقال و پیوند با موفقیت صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟