زنگ وقف در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد


زنگ وقف در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد

زاهدان- ایرنا- همزمان با دهه وقف، زنگ وقف امروز/دوشنبه/ در افزون‌بر 6 هزار مدرسه سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان و اولیای دانش‌آموزان نواخته شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم که به صورت نمادین در مدرسه شهید رزمجو مقدم زاهدان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا این اقدام فرهنگی - معنوی همواره مورد تاکید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم افزود: بیش‌از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه گرامیداشت دهه وقف در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان درحال برگزاری است.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، نشست تخصصی وقف و راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» از جمله برنامه‌های دهه وقف سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه وقف گفت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه فقرزدایی، تولید و ساختن آینده است.

به گزارش ایرنا تاکنون حدود پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش‌از چهار هزار و موقوفه به مساجد اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم