کمبود امکانات تفریحی درقم باید از طریق ورزش همگانی جبران شود


کمبود امکانات تفریحی درقم باید از طریق ورزش همگانی جبران شود

قم – ایرنا – نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود فضاهای تفریحی و تفرج‌گاهی مناسب در این استان گفت: توسعه ورزش‌ همگانی یکی از شیوه‌های موثر برای جبران این موضوع است، از این رو باید بسترهای لازم فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درجلسه شورای ورزش‌ همگانی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: ورزش قهرمانی درجامعه جایگاه ویژه ای دارد و مسیر خود را طی می‌کند، و باید کمک کرد که تقویت شود.

وی افزود: افراد در بستر ورزش‌ همگانی مسیر حرکت به سمت ورزش‌های قهرمانی و تخصصی را پیدا می‌کنند.

ذوالنوری گفت: باید تا می‌توانیم موضوع ورزش‌های همگانی را جدی بگیریم، و با توجه به شرایط آب و هوایی قم و فقدان مکان‌های تفریحی لازم، ورزش همگانی می‌تواند در پرکردن اوقات فراغت جامعه بویژه جوانان نقش بسزایی ایفا کند.

وی گفت: درقم برخلاف شهرهایی که به صورت طبیعی و بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای، زمینه تفریح افراد فراهم است، خلاءهایی وجود دارد و کسی هم مقصر نیست.

ذوالنوری تصریح کرد: طبیعت مردم قم در مقایسه با شهرهایی که جنگل و دریا دارند، سرزنده تر و پر انرژی تر است و این انرژی باید هدایت شود.

وی گفت: درصورتی که در قم فضای لازم برای ورزش همگانی فراهم نشود، این مساله به رخوت و خمودگی و افسردگی ختم می‌گردد ، از این رو هر چه بیشتر بستر سازی کنیم، کار مهمی را انجام دادیم.

وی همچنین عدم برخورداری مدارس متوسطه قم از امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در مجاورت برخی از دبیرستان‌های قم زمین‌هایی با مالکیت دولتی و شخصی و بعضا بدون مالک وجود دارد، که می‌توان از آنها برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کرد.

ذوالنوری همچنین اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه و گسترش ورزش‌های همگانی در قم توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: تشکل های مردمی قم دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش‌ همگانی هستند، و می‌توان با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی آنها را به همراهی در این زمینه ترغیب کرد.

در حال حاضر ۲۱ درصد مردم قم در امر ورزش‌ همگانی مشارکت دارند، و طبق سند توسعه ورزش‌ همگانی این استان در افق ۱۴۰۴ این نرخ باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در دادگاه : اشتباه کردم بد هم اشتباه کردم / علت دعوت از دختران 15 تا 20 سال چه بود...