استاندار قم: فرهنگ مشارکت در ورزش همگانی نهادینه شود


استاندار قم: فرهنگ مشارکت در ورزش همگانی نهادینه شود

قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به‌ضرورت توسعه ورزش همگانی در جامعه گفت: شرکت در ورزش‌های همگانی باید برای دستگاه‌های دولتی، مردم و ورزشکاران به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بهرام سرمست روز شنبه در جلسه شورای ورزش همگانی در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: مسئولیت ورزش همگانی فقط به سازمان‌های دولتی موکول نشود، هرچند این سازمان‌ها به این ورزش نیاز دارند و باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان داشت: اگر یک دستگاه اجرایی در امر گسترش ورزش همگانی کوشا بود، در ارزشیابی‌ها لحاظ می‌شود.

وی افزود: برای توسعه ورزش همگانی نباید به دستگاه‌های اجرایی بسنده کنیم و بخش خصوصی نیز نقش مهمی دارند، و باید با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و اداره کل ورزش و جوانان استان برای حضور و مشارکت فعال این بخش برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: امروز ورزش یک صنعت و اقتصاد به شمار می‌آید و اگر مزیت‌های ورزش برای حوزه اقتصادی و بخش خصوصی تبیین شود، به‌طورقطع همکاری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: جذب مشارکت بخش خصوصی در توسعه ورزش، در پشتیبانی از برنامه‌ها و طرح‌های موردنظر مؤثر می‌باشد.

استاندار قم با اشاره به سند توسعه ورزش همگانی قم در افق ۱۴۰۴ گفت: تدوین این سند توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام خوبی است، چون به‌طورمعمول ما در برنامه‌ریزی‌ها سند تهیه نمی‌کنیم، و واقعا این خلاء وجود دارد.

وی بابیان اینکه این سند باید با اسناد بالادستی همخوانی و مطابقت داشته باشد، گفت: در تهیه سند مذکور بیشتر به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توجه شده و برنامه ششم توسعه مورد غفلت قرارگرفته است.

وی افزود: کمیته‌های پنج‌گانه که ذیل این سند مشخص‌شده خیلی خوب است ولی باید در آن هدفمندی‌هایی نیز دیده شود.

وی ادامه داد: ازجمله این هدفمندی‌ها، موضوع بانوان است، چراکه برخورداری این قشر از امکانات ورزشی در سلامتی روانی، جسمانی و شور اجتماعی آن‌ها موثر است، و باید آن‌ها را خیلی پررنگ ببینیم‌.

استاندار قم با اشاره به اهمیت ورزش‌های بومی و محلی به‌ویژه در روستاها و بخش‌های استان گفت: درصورتی‌که همه برنامه‌های ورزش همگانی در قم متمرکز شود، بخش‌های این استان فراموش می‌شود.

وی بیان کرد: روحیه و فضای مناسبی برای توسعه ورزش‌های همگانی در قم وجود دارد و مخالفی در این زمینه نداریم، و برگزاری مسابقه‌های قهرمانی نیز می‌تواند مکمل ورزش همگانی باشد.

سرمست با اذعان به اینکه تاکنون در قم در بهره‌گیری از ظرفیت مناسبت‌های مذهبی برای توسعه ورزش همگانی برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: باید برای اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی تقویم سالانه‌ای تهیه و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

در پایان این جلسه از اداره کل آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی قم که در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در موضوع ورزش همگانی بیشترین امتیاز را کسب کردند، تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403