هیوندای اعلام کرده بود تیمهای مهندسیاش به دنبال ثبت رکورد سرعت جدیدی در دریاچه نمک بونویل خواهند بود و این کار با خودروهای نکسو و سوناتا هیبرید صورت خواهد گرفت. رانندهی این خودروها مهندس ارشد قوای محرکهی هیوندای بوده است.
نکسوی موردبحث توانسته در بخش خودروهای هیدروژن سلول سوختی رکورد سرعت زمینی 170.848 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این خودرو کمی تغییر یافته به گونهای که پوشش بدنهی سفارشی و سپر متفاوتی روی آن نصب شده است.
این کراس اوور همچنین از برخی ویژگیهای ایمنی شامل رول کیج مورد تایید فیا و صندلی ایمنی اسپارکو ERGO با 6 نقطه اتصال سود برده است. از دیگر تجهیزات ایمنی نکسوی رکوردشکن میتوان به محدودکنندههای بدن در بخشهای شیشه و بازو و همچنین سیستم آتشخاموشکن اشاره کرد.
به همین منوال سوناتا هیبرید هم در بخش خودروهای هیبریدی الکتریکی/بنزینی حضور داشته و توانسته به سرعت 265.009 کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این خودرو تغییرات بیشتری نسبت به نکسو داشته است.
زیر کاپوت این خودرو از هدرز اگزوز جدید و سیستم اگزوز متفاوت استفاده شده است. سوناتای یاد شده همچنین از کنترلر نیتروس، دو تانک نیتروژن و پکیج ریل سوخت سلنوئید استفاده کرده است. این خودروی کرهای از سوخت مسابقهای استفاده کرده و نرمافزار قوای محرکهی سفارشی روی آن نصب شده است.
این تغییرات به همینجا ختم نمیشوند زیرا تیم هیوندای همچنین پکیج شوک و فنر ساخت تیم KW و سیستم ترمز کاراتری را روی سوناتا نصب کرده است. این خودرو همچنین از رینگهای ویژن رالی 55 و لاستیکهای ویژهی گوودیر برخوردار بوده و روی آنها را هم دیسکهای آئرودینامیک پوشاندهاند.
نهایتاً باید گفت مهندسان هیوندای بسیاری از سیستمهای ایمنی موجود در نکسو را روی سوناتا نصب کردهاند. البته با توجه به سرعت بالاتر این محصول، سوناتا از چتر ترمز هم برخوردار است.
این خودروهای رکوردشکن در نمایشگاه SEMA ماه آینده به نمایش گذاشته میشوند البته هنوز تأییدیه رسمی این رکوردها صادر نشده است.