قیمت انواع گوشت قرمز در شاهین‌دژ کاهش یافت


قیمت انواع گوشت قرمز در شاهین‌دژ کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارات شاهین‌دژ گفت: قیمت انواع گوشت قرمز گرم توسط کمیته نرخ‌گذاری این شهرستان مصوب و هر کیلوگرم 10 هزار تومان ارزان‌تر شد.

امان‌الله نقدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین مصوبه قیمت گوشت قرمز در این شهرستان افزود: بر اساس این مصوبه قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله با استخوان ۶۰ هزار تومان، گوشت گاو و گوساله بدون استخوان (نرمه) ۷۰ هزار تومان و گوشت چرخ‌کرده نیز ۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به آخرین مصوبه هرکدام ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: مصوبه جدید قیمت گوشت گرم قرمز توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نماینده اتحادیه قصابان شاهین‌دژ مصوب و به تمام صنف‌های توزیع این ماده پروتیینی در این شهرستان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت بر اساس ارزان شدن قیمت دام زنده و همچنین قیمت گوشت در شهرستان‌های همجوار ابلاغ شده، اظهار داشت: نامه این مصوبه جدید در اختیار واحدهای صنف قصابی‌ها قرار گرفته است و آنان موظف به نصب آن در جلو دید مشتری هستند.

وی از واحدهای صنفی و قصابی‌های سطح شهر که قیمت مصوب جدید را دریافت نکرده‌اند درخواست کرد در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت ابلاغ قیمت مصوب به اتحادیه خواروبار و اغذیه‌فروشان و قصابی‌ها یا به واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مراجعه کنند.

نقدی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ستاد خبری ۱۲۴ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تماس بگیرند.

وضعیت بازار گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان را نشان می‌دهد که مبلغ قابل توجهی است و این روند ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و واحدهای صنفی شهرستان در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه‌دهنده کالا و خدمات از اول سال آغاز شد و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا در سال ۹۷ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله در بازار برای مصرف‌کنندگان بیش از ۱۰۰ هزار تومان بود.

جمعیت دامی شهرستان شاهین‌دژ در حدود هفت هزار راس دام سنگین و ۱۵۰ هزار راس دام سبک است؛ بیشتر این دام‌ها به روش سنتی نگهداری می‌شوند.

این شهرستان با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان