دلایل اخراج نیروهای 2 مرکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد


دلایل اخراج نیروهای 2 مرکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد

روز سه شنبه، 30 مهر ماه 98 تعدادی از نیروهای بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت اعلام کردند که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اخراج شده‌اند.

یکی از این کارمندان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت به خبرنگار ایسنا گفت: یک سال است که بدون حقوق، مزایا، عیدی، سنوات و بیمه در این بیمارستان کار می کنم که دیروز سه شنبه، ۳۰ مهر ماه اعلام کردند، اخراج هستید.

وی افزود: بیمارستان از روزی که داخل ساختمان و محوطه اش نخاله و گچ و سیمان بود شروع به کار کردم چرا باید با این وضعیت مواجه شویم و اخراج‌مان کنند.

یک آقایی نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: دو سال پیش در این بیمارستان بصورت نیروی خدماتی مشغول به کار شدم و ۶ بار از بالا تا پایین این بیمارستان را شسته و جارو کرده‌ایم، در حالی که یک بار شرکت پیمانکاری این اقدام را انجام داده و ۶۰ میلیون تومان هزینه گرفت.

وی بیان کرد: تمام تجهیزات این بیمارستان نوساز را همین نیروهای که هم اکنون اخراج شدند، انتقال داده اند و در صورتی که حق الزحمه روزانه همین نیروها را بدهند به هر کدام باید حدود ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

این جوان اخراجی تصریح کرد: طی این دوسال بیمه نشده‌ایم و دیروز اعلام کردند که اخراج هستید، مسئولان پاسخگوی ما باشند. ما تنها خواستار حل مشکل‌مان هستیم.

یک خانم دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: این نیروهای اخراجی دو گروه هستند عده ای شرکتی که مسئولان می گویند قراردادشان تمام شده و عده ای نیز هیچ گونه بیمه ای ندارند و در این مدت بدون حقوق و مزایا کار می‌کردند.

یکی دیگر از این افراد که مقابل بیمارستان شهید جلیل تجمع کرده‌اند به خبرنگار ایسنا گفت: به ما اعلام کرده اند که بصورت غیرقانونی بکار گرفته شده‌اید، ما یک سوال از مسئولان علوم پزشکی و نظارتی داریم، آیا برخورد با استخدام غیرقانونی تنها باید برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعمال شود؟ آیا همه نیروهای بکار گرفته در سایر ادارات و سازمان‌ها از طریق قانونی بوده؟ ما خانواده داریم، وام گرفته ایم و داریم اجاره پرداخت می کنیم.

وی اظهارکرد: ما تنها بازگشت به کار می‌خواهیم و خواستار پرداخت حق و حقوق چند ماهه خود هستیم.

یک نفر دیگر از این نیروها به خبرنگار ایسنا گفت: مدت ۱۴ ماه است که در این بیمارستان مشغول به کار هستم؛ زندگی خود را با مشقت می گذراندم و وام با سود ۱۸ درصد گرفتم تا بتوانم در این بیمارستان کار کنم و پس از تبدیل وضعیت بتوانم مشکلاتم را حل کنم.

وی عنوان کرد: مسئولان قبلا به ما قول دادند که کارتان انجام دهید تبدیل وضعیت خواهید شد و حق و حقوق‌تان نیز پرداخت می‌شود اما دیروز به ما اعلام شده که اخراج هستید.

هم‌چنین دکتر سعید جاودان سیرت، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: در بخشنامه‌ای که وزارت بهداشت برای ما ارسال کرده، نوشته شده که نیروهای بکار گیری شده در بیمارستان شهید جلیل یاسوج باید از طریق آزمون و رقابتی باشد.

وی افزود: این نیروها دو گروه هستند عده‌ای بدون ضابطه بکارگیری و استخدام شدند و عده‌ای نیز شرکتی هستند که شرکت پیمانکاری قراردادش تمام شده و اعلام کرده که دیگر به این نیروها نیاز ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، "جلال پوران‌فرد"، معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تصمیم سازمان بازرسی و بعد از بررسی‌های زیاد توسط شورای تامین، موضوع نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته تعداد زیادی نیرو بدون آزمون در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت به صورت شرکتی بکار گرفته شدند، افزود: حتی بسیاری از این افراد بدون پرداخت بیمه و دریافت حقوق مشغول فعالیت بودند.

پوران‌فرد با اشاره به این‌که در یک سال اخیر موضوع تعیین تکلیف این نیروها به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان بازرسی بوده است، اظهارکرد: بررسی این مسئله در دستور کار شورای تامین قرار گرفت و در نهایت تصمیم به بکارگیری هرگونه نیرو با آزمون شد.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که بکارگیری این نیروها در گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: دکتر پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بکارگیری و مسائل پیش آمده بعد از فعالیت این نیروها نقشی نداشته است و اتفاقا وی خواستار ادامه فعالیت این افراد بود که با مخالفت متولیان امر قرار گرفت.

پوران‌فرد با تاکید بر این‌که بسیاری از این نیروها مورد نیاز نبوده است، تصریح کرد: در نشستی با حضور مسئولان و متولیان امر دکتر یزدان‌پناه خواستار برگزاری آزمون در بین همین نیروها بودند که این درخواست سرپرست دانشگاه مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن آزمون بکارگیری نیروهای مورد نیاز این مراکز را برگزار کنیم تا در یک فضای رقابتی این افراد بکار گرفته شوند.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تمام نیروهایی که در قالب مجوز بکار گرفته شده‌اند حقوق و بیمه آنان پرداخت می‌شود، بیان کرد: بنا به تصمیم متولیان امر برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز مطابق با ضوابط استخدامی و مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام می‌شود و تلاش می‌کنیم در برگزاری آزمون جدید امتیازهایی برای این افراد لحاظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها