صدور مجوز برای ساخت 46 هکتار گلخانه در خراسان شمالی طی امسال


صدور مجوز برای ساخت 46 هکتار گلخانه در خراسان شمالی طی امسال

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی امسال توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان برای ساخت 46 هکتار گلخانه، مجوز صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حسن نامجو در نشست خبری افزود: در حال حاضر حدود 13 هکتار گلخانه در این استان فعال است که مجوزهای لازم نیز برای آن ارائه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 30 هکتار گلخانه نیز وجود دارد که به صورت سنتی و بدون پروانه در حال تولید هستند.

نامجو با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای دریافت مجوز جهت ساخت گلخانه باید 13 استعلام اخذ می شد، اظهارکرد: اما در حال حاضر در صورت وجود منابع آبی، تمامی این استعلامات حذف شده و سرمایه گذار می تواند به راحتی مجوزهای لازم را دریافت کند.

وی به حوزه دام نیز اشاره و بیان کرد: از امروز در حوزه دام نیز برای راه اندازی دامداری به غیر از اخذ استعلام آب، دریافت سایر استعلام ها به صفر رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 591 واحد دامپروری در این استان وجود دارد و 455 مجوز تاسیس نیز برای راه اندازی واحدهای دامی جدید در استان صادر شده است.

وی از صدور یک هزار و 200موافقت اصولی نیز در این ارتباط در استان خبر داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای راه اندازی واحد تولیدی مرغ گوشتی در این استان محدودیت وجود داشت، گفت: اکنون این محدودیت برداشته شده و از هفته آینده مجوزهای لازم برای راه اندازی این واحد نیز صادر می شود.

وی همچنین از صدور موافقت اصولی برای ساخت مجتمع گاو شیری یک هزار راسی در شیروان خبر داد و گفت: در حال حاضر پروانه تاسیس برای راه اندازی این واحد صادر شده است که 80 نفر به صورت مستقیم و 130 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد و روزانه در این واحد تولیدی 30 تن شیر و سالانه 490 تن گوشت تولید خواهد شد.

نامجو افزود: علاوه بر آن موافقت اصولی برای ساخت گاوداری پنج هزار راسی که توسط شرکت گلدشت اصفهان در شهرستان شیروان اجرا می شود، نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی برای 400 نفر به صورت مستقیم و 700 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و روزانه 150 تن شیر و سالانه دو هزار و 500 تن گوشت تولید می کند.

این مقام مسئول همچنین از صدور پروانه برای راه اندازی واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی 100 هزار قطعه ای و کارخانه جوجه کشی در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا