حضور 96 دانشمند از کشورهای اسلامی در ایران


حضور 96 دانشمند از کشورهای اسلامی در ایران

سهراب پور گفت: نشست استپ که از برنامه های جنبی جایزه مصطفی می باشد با حضور 96 دانشمند از کشورهای مسلمان در ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید سهراب پور» در نشست استپ (برنامه های جانبی جایزه مصطفی (ص)) گفت: استپ یکی از برنامه های جنبی جایزه مصطفی می باشد که هدف آن گردهمایی دانشمندان کشورهای اسلامی می باشد.

دبیر نشست استپ افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که دانشمندان جهان اسلام با دانشمندان کشورهای غربی پیشرفته در ارتباط می باشند ولی این تعامل آن گونه که بین کشورهای اسلامی باید برقرار باشد، نیست که این نشست به دنبال این است تا زمینه ارتباط دانشمندان کشورهای جهان اسلام را با یکدیگر فراهم نماید.

وی با تاکید بر اینکه ایران میزبان ششم استپ می باشد، افزود: از 36 کشور اسلامی مانند ترکیه، مالزی، پاکستان و عمان حدود 100 دانشمند به ایران آمده و در این نشست شرکت خواهند داشت.

مشاور بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این دانشمندان در پروژه های ملی و بین المللی زیادی مسئولیت اجرایی دارند، گفت: حضور این دانشمندان فرصت مغتنمی برای تبادل همکاری را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه برنامه جایزه مصطفی در 18 آبان ماه می باشد، گفت: این برنامه همزمان با نشست استپ و حضور دانشمندان جهان اسلام در حوزه بانوان، علم و کارآفرینی در دانشگاه الزهرا آغاز به کار می کند.

سهراب پور افزود: فعالیت های تخصصی در دانشگاه های امام صادق (ع)، شریف، تهران، الزهرا و دانشکده صدا و سیمای برگزار خواهد شد و 20 آبان ماه نیز جایزه مصطفی در تالار وحدت به برگزیدگان آن اهدا می شود.

وی افزود: در کنار این برنامه قرار است شبکه تخصصی دانشمندان جهان اسلام نیز راه اندازی شود.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان