آمار و اطلاعات یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی است


آمار و اطلاعات یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: دستیابی به آمار صحیح و مبتنی بر روش‌های علمی نقش مؤثری در شناخت فرصت‌ها، تهدیدها و استفاده بهینه از امکانات در راستای توسعه پایدار کشور خواهد داشت.

«رحمت‌اله قیصوری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار و اطلاعات، پیش‌نیاز تمام برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگزاری‌ها یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشوری محسوب می‌شود.

وی گفت: بدون شک آمار و برنامه‌ریزی، در توسعه همه جانبه جوامع، نقش ممتاز و برجسته‌ای دارد و دستیابی به آمار صحیح و مبتنی بر روش‌های علمی نقش مؤثری در شناخت فرصت‌ها، تهدیدها و استفاده بهینه از امکانات در راستای توسعه پایدار کشور خواهد داشت.

قیصوری تصریح کرد: دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق، موجب شناسایی و اولویت‌بندی نیازها و استفاده بهینه از امکانات می‌گردد و برنامه‌ریزی را برای طراحی وضعیت مطلوب در آینده آسان‌تر می‌سازد.

وی با تبریک روز آمار و برنامه ریزی به تمام مدیران، کارشناسان، پژوهشگران و برنامه ریزان استان، گفت:برنامه ریزی اولین و مهمترین وظیفه مدیران است و آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام نیز پیش نیاز تمام برنامه‌ریزی ها، تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگزاری‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید