برگزاری آئین گرامیداشت سرآمدان استاندارد گلستان


برگزاری آئین گرامیداشت سرآمدان استاندارد گلستان

آئین گرامیداشت و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد گلستان با حضور رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد کشور در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمود فرمانی، مدیرکل استاندارد استان گلستان در این آیین اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری، این اداره کل ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام و یک هزار نمونه برداری انجام داده است. طی این مدت نه هزار نفر ساعت آموزش برای کارشناسان استاندارد و غیره انجام شده است.

وی گفت: در شش ماهه اول امسال، تمامی نازل های سوخت استان مورد برسی قرار گرفته است. سه هزار و ۵۰۰ باسکول سبک و سنگین در استان مورد آزمون و بررسی قرار گرفت.

فرمانی خاطرنشان کرد: امروز اداره کل استاندارد گلستان در سطح سازمان ملی استاندارد تصمیم ساز است و در دستورالعمل های اجرایی استاندارد در سطح کشور، نظر استاندارد گلستان خواسته می شود.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد: زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری، رعایت استانداردها و کیفیت کالا و خدمات است. اگر می خواهیم در بازارهای بین المللی و داخلی سهم قابل توجهی داشته باشیم باید به استاندارد توجه بیشتری کنیم.

علیرضا خاکی‌فیروز، رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد کشور نیز در این مراسم گفت: چهاردهم اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد است و ۱۶۳ کشور دنیا این روز را جشن می گیرند. استاندارد، دکترین مدار انسانیت و اخلاق مداری است و استاندارد شروع یک مدار است که بعد آن نیکی و خوبی به وجود می آید.

وی یادآور شد: رعایت استاندارد، وظیفه تک تک افراد جامعه است. هرجایی احساس آرامش کردیم، بدانید که استاندارد رعایت شده و جایی که آرامش از دست دادیم، استاندارد رعایت نشده است.

رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد خاطرنشان کرد: پوسترجهانی استاندارد هر ساله در دنیا طراحی می شود و در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ دو ایرانی توانستند جایزه آن برنده شوند و ایران تنها کشوری است که توانسته دوباره برنده این جایزه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت