شورای عالی آموزش‌وپرورش موافق کاهش تنوع مدارس است


شورای عالی آموزش‌وپرورش موافق کاهش تنوع مدارس است

تهران- ایرنا- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش تنوع مدارس گفت: شورا با کاهش تنوع مدارس موافق است که البته باید با ملاحظات آموزش و پرورش تنظیم و شرایط اجرای آن فراهم شود.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، تصریح کرد: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد، لازم الاجراست و البته باید گفت که در حال حاضر در آموزش و پرورش نیز دو مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد و مدارسی همچون استعدادهای درخشان، شاهد و هیات امنایی در ذیل مدارس دولتی هستند.

وی افزود: با کاهش تنوع مدارس موافق هستیم که البته باید با ملاحظات آموزش و پرورش تنظیم شودو شرایط اجرای آن فراهم شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد، دوره گذار باید تعریف شود تا بسترها از جمله معلم ویژه، برنامه درسی افزون و… فراهم شود.

نویدادهم تاکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرکزی کارشناسی که جمعی از نخبگان تعلیم و تربیت را دارد، می تواند مشاور امینی برای مجلس باشد و بارها این موضوع را به رئیس مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان مجلس گفته‌ام.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در طرح‌ها و لایحه‌ها نظر کارشناسی و مشورتی مرکز پژوهش‌های مجلس را دریافت می‌کند، اظهار کرد: شورای عالی اعلام آمادگی می کند در طرح‌های مربوط به آموزش و پرورش نظر کارشناسی خود را اعلام و بعد از آن مجلس تصمیم گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: این اعلام آمادگی به علت وفاداری به قانون شورای عالی آموزش و پرورش است که مصوب مجلس شورای اسلامی است و براساس بند۴ ماده۶ وظایف و اختیارات شورای عالی مصوب ۲۱ مهر ۱۳۸۱ «بررسی طرح ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش وپرورش، قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی» از وظایف شورای عالی است و این شورا بارها آمادگی خود را برای اجرای این وظیفه قانونی اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل