حدود 85 سال پیش، در 22 اکتبر 1934 اشکودا از اولین نسل ساپرب رونمایی کرد. این خودرو که جایگزین S 640 شده بود تا سال 1949 روی خط تولید قرار داشت و از پیشرانهی 6 سیلندر 2.5 لیتری 55 اسب بخاری استفاده میکرد.
اشکودا در سال 1938 مدل ساپرب OHV را معرفی کرد که در بطن خود پیشرانهی 6 سیلندر 3.1 لیتری 80 اسب بخاری را قرار داده است. پیش از جنگ جهانی نیز سری کوچکی از ساپرب 4000 با پیشرانههای 8 سیلندر تولید شدند. بنا به دلایل سیاسی، تولید این خودرو متوقف شد و در سال 2001 بود که اولین ساپرب مدرن پای به جهان گذاشت.
ساپرب 2001 با معرفی خود به عنوان یک سنگ محک از نظر میزان فضای پا در کلاس سدان های میان سایز غیر لوکس مطرح شد و درعینحال ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی را نشان میداد. اشکودا از این نسل تعداد 136068 دستگاه را تولید کرد و در سال 2008 نیز جانشین آن وارد میدان شد.
در سال 2009 مدل ساپرب کومبی (استیشن) تولید شد که فضای بار 633 تا 1865 لیتری داشت. از جمله تجهیزات دومین نسل مدرن ساپرب هم میتوان به ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد که برای اولین بار در محصولی از اشکودا نصب میشد.
اشکودا تا سال 2015 تعداد 404756 دستگاه ساپرب سدان و 217734 دستگاه ساپرب استیشن را در جمهوری چک تولید نمود.
نسل فعلی ساپرب هم بسیار محبوب بوده که از جمله دلایل آن میتوان به طراحی مدرن و ظریف، فضای کابین زیاد و سیستمهای کمکرانندهی پیشرفته و ایمنی بالا اشاره کرد.
اشکودا امسال فیس لیفت مهمی را برای محصول پرچمدار خود تدارک دید و ساپرب از چراغهای جلوی ماتریکس LED، تکنولوژی ایمنی بهبود یافته، تریم اسکات، پیشرانهی جدید دیزلی و نسخهی الکتریکی شدهی iV برخوردار گشت.
درحالیکه 54 درصد کل فروش ساپرب به مشتریان اروپایی اختصاص دارد اما ساپرب در چین هم طرفداران زیادی داشته و تقریباً یکسوم فروش ساپرب به بزرگترین بازار خودرویی دنیا روانه میشود.
بین سالهای 2001 تا سهماهه اول سال 2019 در کل تعداد 1,280,600 دستگاه ساپرب مدرن خط تولید را ترک کردهاند.